Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Bağırganlı, Seyrek, Sarısu ve Kerpe Turumuz 08 Nisan 2018

08 Nisan 2018'in yağmurlu ve kapalı bir gününde Kocaeli İli, İzmit İlçesine bağlı Karadeniz'e sıfır noktada Türkiye'nin korunmuş ender koylarına sahip Bağırganlı, Seyrek, Sarısu ve Kerpe tatil beldelerine unutulmaz bir bisiklet turu gerçekleştirdik.

Bir gün öncesinden hava durumuna baktık, Pazar günü yağışlı gösteriyordu, yağışların oranlarına ve saat aralıklarına baktık, bu oranlar doğrultusunda %30 yağışlı, saat aralıkları ise sabah 07:00'ye kadar yağışlı 07.00'den 17.00'ye kadar da açık görünüyordu.

Bu hesaplamalar doğrultusunda tura gitmeye karar verdik. Sabah erkenden kalktık, kahvaltımızı yaptık, yedek kıyafet ve gıda takviyesi aldık. Her türlü olumsuzluklara karşı hazırlıklıydık. Buluşma noktamız olan Kentpark'ta sabah 08.00 da 3 gönüllü toplandık.

Herkese açık bir etkinlikti lakin parkur toplamda 140-150 km. civarındaydı ve zorluk derecesi 10 üzerinden 8'di. Böyle uzun mesafeli ve zorluk derecesi yüksek olan parkurlara doğal olarak herkesin katılımı olmuyor. Sabah buluşma noktasında Ben, İsmail ve Burak vardı. Kısacası bu unutulmaz günün canlı şahitleri bizlerdik. Unutmadan yol durumu tamamen asfalttı ve çok iyiydi.

İstikamet ise, Adapazarı, Camili, Salmanlı, Kaymaz, Kandıra, Bağırganlı, Seyrek, Sarısu, Kerpe ve Kaynarca'ydı. Sabahın ilk saatlerinde hava kapalı ama yağış yoktu, 15 km. pedal çevirdikten sonra Camili Mahallesine varıyoruz. Varmasına varıyoruz ama yağmur da işte bu anda yağmaya ve şiddetini arttırmaya başladı.

Yağmurdan kaçmak için biraz hızlanıyoruz ama yaklaşık olarak 10 km. boyunca maalesef güzelce ıslanıyor çamurlanıyoruz. Belli bir km.’den sonra yağmur duruyor ama yollar tamamen ıslak, hiçbir şeye aldırış etmeden yola devam ettik. Kandıra'ya 15 km. mesafe kalana kadar yol çok iyi ve yeni asfalt atmışlardı, birden önümüze yol çalışması çıktı, tabelada 5 km. tıraşlı yol yazıyordu.

Biz de “5 km. bir şey değil bir şekilde titreye titreye gideriz” dedik. 5 km. bittikten sonra bir 5 km. tıraşlı yol tabelası daha geldi. Gel buradan yak şimdi, yapacak bir şey yok diyerek 10 km. boyunca bu eziyetli yolda pedal çevirdik. Bu da bize zaman ve efor kaybettirdi. Yolun ıslak zemininden dolayı da sürekli bisikletlerin tekerleri kaydı, dirift attı, kontrolü çok zor sağladık. Kaç defa düşme tehlikesi atlattık.

Nihayetinde ana yola bağlanarak Kandıra'ya varıyoruz. Kandıra'dan sonra da bol yokuş olduğundan gıda takviyesi aldık. İsmail “benim teker patladı galiba, havası az gibi” dedi, baktık ama bir şey göremedik, biraz daha hava bastık ve yola koyulduk. 5 km. daha gitmeden lastik yine inmeye başlayınca artık değiştirmek zorunda kaldık. Bu turun tek patlağı buydu.

60 km. sonunda Bağırganlı'ya varıyoruz. Bağırganlı'dan biraz bahsedeyim. Doğal koylara ve doğal oluşumlara sahip Türkiye'nin ender güzel yerlerinden biri, bunun dışında halk plajı, (mavi bayrak) konaklama yerleri, kafeleri, pansiyonları, restaurantları olan, bir de içerisinde doğal gölü bulunan muhteşem bir yer. Yaz dönemi insanlar buralara tatil yapmak, denize girmek ve bu doğal oluşumları görmek için akın ediyorlar.

Biz de buraya bu güzellikleri görmek için sakin bir dönemde, yani bugün gittik. Yaklaşık olarak 1 saat kadar gezip fotoğraf çekildikten sonra yağmur yağmaya ve şiddetini arttırmaya başladı, hava tamamen kapandı ve kara bulutlar üstümüze doğru geldi, kendi kendimize “bugün çok şansızız, en iyisi geriye dönelim” dedik.

Dönüş yoluna geçtiğimizde ufukta güneşi gördük, acaba dönmeyip diğer görülmesi gereken yerlere de mi gitsek dedik. Bir karar vererek rotayı bozmayalım, diğer yerleri de görelim istedik. Hiç vakit kaybetmeden Seyrek'e gidiyoruz. (Balıkçı Kasabası) burada şu anda hayat durmuş vaziyette, insan bile görmedik diyebilirim. Bir bakkal vardı ve açıktı, bir kafe vardı ama sezondan dolayı kapalıydı, buranın en güzel yanlarından birisi ise denize dökülen tertemiz bir çay'ın olması, piknik ve mesire alanlarının olması, deniz kıyılarında bakir kalmış koylara sahip olmasıydı; hava güzel olsaydı bu güzellikleri de görecektik ama nasip olmadı, başka sefere inşallah.

Şimdiki rotamız ise yine güzel bir yer olan Sarısu tatil beldesiydi. Seyrek'ten Sarısu'ya kadar olan 5 km.lik yaban hayatı koruma altındaki orman yolu ise anlatılmaz yaşanır güzellikteydi. Mis gibi kokan çam ağaçları ve çiçekler adeta bizi bizden aldı; yattık yollara, ne araç var ne insan, bizden başka hiç kimse yok. Bu yol bizim için özgürlük yoluydu, üstelik buralara hiç yağmur yağmadı desem yeridir. Bol oksijenli tam bir idman parkuru içinde mükemmel bir yol.

Nihayetinde Sarısu’ya varıyoruz. Burası hakkında da biraz bilgi vereyim. Gençlik merkezine ait kamp yeri, içerisinden denize dökülen Sarısu çay'ı, muhteşem kumsalı, yeni yapılan kuş gözlem kulesi var. Yeme içme, bakkal gibi bir şey göremedik ama büyük ihtimalle varsa da sezondan dolayı kapalıdır. Buralara yolunuz düşerse hazırlıklı gitmenizde fayda var. Kesinlikle görülmesi gereken yerler listesine bu güzel yeri dâhil edebilirsiniz.

Şimdiki rotamız ise Kerpe sahili ve Kerpe kayalıklarıydı. Sarısu'dan Kerpe arası 8 km. ve yolu yine orman bitki örtüsü ve muhteşem manzaralarıyla doluydu, yalnız unutmadan bol bol yokuş var. Parkurun geneli yokuşlu ama bu bölgede çok daha fazla yokuş olduğunu söyleyebilirim.

Kerpe'ye zor da olsa varıyoruz, açlıktan midemiz delindi desek yeridir. Burada yaz kış açık mekânlar restaurantlar mevcut. Oldukça popüler bir yer zaten, sahili ve kayalıkları görülmesi gerekenler listesinde ilk 10'a giriyor. Uygun bir yer bularak karnımızı doyuruyoruz. Daha sonra kayalıklara giderek fotoğraf çekiliyoruz. Bu bölge her zaman kalabalık oluyor, gelin ve damatlar fotoğraf çekimleri için burayı çok aktif olarak kullanıyorlar.

Bu güzel mekândan ayrılarak çok da geçe kalmadan Kaynarca yolu üzerinden, mola vermeden 55 km. pedal çevirerek evin yolunu tutuyoruz.

Turun geneline baktığımızda ıslandık, çamurlandık, çok yokuş çıktık, 140-150 km. pedal çevirdik, yer yer üşüdük, lastik patladı, hava çok kötüydü, 50 km. yağmur altında bisiklet sürdük.

Bunların dışında dostluklar ve anılarımız ölümsüzdü. Bütün bu yaşadıklarımız bizi durdurmadı. Her şeye rağmen turumuzu mutlu bir şekilde tamamladık. İnşallah bu ve bunun gibi turlarımız durmadan devam eder.

Bir dahaki turlarda görüşmek dileğiyle.