Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Sakarya-Antalya-Hisarçandır-Kemer ve Burdur Salda Gölü Kamplı Bisitlet Turumuz 28-29 Nisan 2018

28-29 Nisan 2018'in güzel bir hafta sonunda; önceden planladığımız “Sakarya'dan Antalya'ya araçla giderek bisiklet rotalarında çok zor olarak tasnif edilen Antalya-Hisarçandır-Kemer rotasını tamamlamaktı.”

27 Nisan 2018 Cuma günü akşamı saat 19.00'da Ben, Mehmet abi, Sezgin hocam ve Engin ile birlikte, 2 bisikleti aracın arka taşıyıcı aparatına, diğer 2 bisikleti de aracın üst kısmındaki taşıma kitine koyarak 585 km. mesafede yer alan Antalya'ya gece yolculuğu gerçekleştirdik.

Saatler gecenin 02.30'unu gösterdiğinde Antalya'ya kazasız belasız bir şekilde vardık. Uygun bir çamlık arazi bularak yanımızda getirdiğimiz çadırları bu alana kurduk ve geceyi burada geçirdik.

Alarmı 08.00'e kurduk ve sabahın ilk ışıklarında uyandık, toplasanız 5 saat kadar bir uyku uyuduk. Hazırlandık, toplandık ve yola koyulduk, uygun bir pastanede güzelce kahvaltı yaptık. Rota çok yokuşlu ve zor olduğundan muz ve diğer gıda takviyelerinden çantamıza koyarak yanımıza aldık.

Parkurun ilerleyen bölümlerinde yanımıza aldığımız bu gıda takviyelerinin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha öğrenmiş olduk. Kahvaltı yapmamız ve parkur başlangıcına gitmemiz saat 10.00'u buldu. Artık beklenen an geldi. Antalya-Hisarçandır-Kemer rotasına hazırız.

İnternetten yaptığımız araştırmalar neticesinde; parkurun zorluk derecesinin (çok zor) olduğu, 106 km uzunluğa sahip olduğu, yol durumu tırtıklı asfalt olduğu, 35 km. sinin yokuş ve 1400 rakım yüksekliğine sahip olduğu yazıyordu.

Hisarçandır Mahallesi yol ayrımından başlayarak tırmanışa geçtik. Hepimizde yol bisikleti vardı, internette yol bisikletine uygun yazdığı için biz de yol bisikletlerimizle gelmiştik. Buradan yoruma geçmeden önce şunu belirtmek isterim. Bu parkur için yol bisikletiniz karbon, lastikleriniz de 25mm. değilse yol bisikletini kesinlikle tavsiye etmiyorum. Tur bisikleti ve dağ bisikleti için çok uygun bir parkur.

Yolculuk boyunca titreşimden haşat olduk desek yeridir. Hele bazı yerlerde yollar o kadar kötüydü ki, nasıl lastik patlamadı biz bile çok şaşırdık. Hava durumu mükemmeldi, yukarılara tırmandıkça hava daha da serinlemeye başlamıştı, Antalya merkezde sıcaklık 35 derece iken biz 16 derecelerde pöfür pöfür pedal çeviriyorduk.

Fotoğraflarda da göreceksiniz, soluk almadan hep yokuş çıktık. 35 km. yokuş çıkmak hele ki böyle bir parkurda hiç kolay değil. Kondisyonunuz yok ise sakın denemeyin derim. Yollar oldukça virajlı ve tehlikeli, araç ise ortalama 10 dakikada 1 tane geçiyor. Yolun belirli noktalarında çeşme, bakkal ve kafe gibi imkanlar var ama siz yine de tedbiri elden bırakmayın.

Bir çok defa mola verdik. Manzaralar ise mükemmeldi. Bazı yol kenarında kayalar vardı ve taş düşme ihtimalleri çok yüksekti. Belediye'ye tavsiyem; yol kenarındaki kayalıklara tel örgü çekmeleridir. Bir insanın veya aracın üzerine taş düşme ihtimali çok yüksek. Bir kaza yaşanmadan önlem alınmalı.

Yüksek zirvelerde karlar vardı ve net bir şekilde görünüyordu. Parkur yeşillikler içerisinde bol oksijenli orman dokusuna sahipti. İdman yapmak için mükemmel bir parkur. Üçoluk zirvesinden Kemer'e doğru dönüş yapıyoruz. Artık yokuşlar bitti derken bir uzun yokuş daha karşımıza çıkıyor. Burada bir noktaya değinmek istiyorum.

Üçoluk-Kemer yol ayrımında 5 km.lik bir tırmanma var ve yolu dolgu asfalt, yani felaket gibi bir şey. Bisikletinizin frenlerini mutlaka kontrol edin ve tedbiri elden bırakmayın, köpek yok denecek kadar azdı. Üçoluk'tan Kemer'e 10 km. kala yeni asfalt yol ile karşılaşıyorsunuz. Bütün parkur boyunca en zevkli yol burasıydı diyebilirim.

Bir daha bu parkuru yaparsak eğer, kesinlikle Antalya-Kemer üzerinden yapmak isterdim. Hem tırmanması daha az hem de yolun yarısı yeni asfalt, bunların dışında manzaraları da daha iyi, ne diyelim sağlık olsun.

İnişten sonra bir yerde yemek ve ihtiyaç molası verdik. Bu molanın dışında durma yapmayarak başlangıç noktasına geldik. Geceyi Antalya'da değil de farklı bir yerde geçirelim istedik. Ne yapalım ne edelim derken ortak karar alarak Burdur'a bağlı Salda Gölü’ne gidelim ve geceyi burada geçirelim dedik.

Salda Gölü Türkiye'nin Maldivleri olarak tabir edilen, en derin krater gölüdür. Hemen hemen ihtiyaç duyabileceğiniz bütün imkanlar mevcut. Kamp alanı var (ücretsiz), duş-wc var (ücretsiz). Göle girilebiliyor ve suyu birazcık soğuk ama havanın da sıcaklığı ile hemen alışıyorsunuz. Kumunun özelliği ise 50 derece sıcaklık bile olsa ısınmaması, bu özelliğinden dolayı da rahatlıkla yürüyüş yapabiliyorsunuz. Gölün etrafı tamamen kuru asfalt kaplı ve tam dönüş yapabiliyorsunuz. Zorluk derecesi 10 üzerinden 3 diyebilirim. Kolay ve oldukça keyifli bir parkur. Vakit bulursanız bir ters bir düz tur atın. Yolun 10 km. lik kısmı sıfır asfalt ve mükemmel. Manzaralara diyecek söz dahi bulamıyorum.

Kamp alanına çadırlarımızı kurarak geceyi burada geçiriyoruz. Kamp yeri ve halk plajı (ücretsiz). Gece sabaha karşı hava biraz soğuk oluyor. Gölün bulunduğu konum itibariyle rakım seviyesi yüksek olduğundan tedbirli gitmenizde fayda var. Belediye tesisi mevcut. Büfe, kafe ve gözleme yapan bir çok yer var. Kesinlikle aç kalmazsınız.

Bu güzel alanda 7-8 saat uyuyarak güzel bir gece geçiriyoruz. Saatin alarmını 07.00’ye kurarak uyanıyoruz ve toparlanıyoruz. Bisikletlerimize binerek gölün muhteşem görkemi eşliğinde turlamaya başlıyoruz. Burası için Türkiye’nin Maldivleri diyorlar ve bunu sonuna kadar hak ettiğini düşünüyorum.

Yalnız bir konuya değinmek istiyorum, bilinçli insan çok ama bilinçli olmayanlar da var. Bu nedenle bazı noktalarda çöpler ve poşetler vardı. Bu doğa harikası yeri nasıl bulmak istiyorsak öyle bırakmalıyız. Kamp alanı ve sahil plajı oldukça kalabalıktı, kampçıların ve turcuların sayısı her geçen gün artıyordu. Nâmını duyan buraya akın etmiş. Bölge köyler ise büyük şehirlere göç vermiş, sessiz ve sakin bir yaşam sürüyorlardı. Bu küçük yerleşim yerlerinde bakkal gibi imkanlar mevcut. Fiyatlar ise çok uygun.

Gölün etrafının tamamı 35 km. uzunluğa sahip, 10 km. Ana yol haricinde hiç araç yok desem yeridir. Ailenizce ve sevdiklerinizce unutulmaz anılar yaşamak ve buralarda pedal çevirmek istiyorsanız. Hiç vakit kaybetmemenizi öneririm.

Bizlerde bu güzellikleri yerinde yaşamak için doyumsuz manzaralar eşliğinde gölün etrafında bir güzel turluyoruz. Unutmadan gölün çevresinde kaynak suları, ayrıca piknik ve mesire alanı da var, üstelik sesiz ve sakin.

Turumuzu 2 saatte tamamlayarak 10.00 gibi kamp alanına varıyoruz. Yanımızda getirdiğimiz yedek kıyafetlerimizi de alarak bu eşsiz doğal güzelliğe sahip gölün serin sularına kendimizi bırakarak o anı yerinde yaşıyoruz. Kısaca özetleyecek olursak eğer tek kelimeyle mükemmeldi. Gölün ilk 30 mt. si yavaş yavaş derinleşiyor, diğer bölümleri ise birden 30-40 mt. birden derinleşiyordu.

Suyun kaldırma kuvveti çok düşük olduğundan iyi yüzme bilmeyenlerin uzaklara açılmamasını öneriyorum. Göl suyunun içebildiğini söylediler ama ben bunu test etmedim. Yüzmek için suya girdiğimde en ufak bir koku veya farklı bir şey hissetmedim. İçilebilir diye düşünüyorum.

Artık vakit geç olmadan hazırlanıyoruz ve Sakarya’ya doğru yola koyularak turumuzu kazasız belasız bir şekilde tamamlıyoruz. Emeği geçenlere ve katılımcılara çok teşekkür ediyorum.

Antalya-Hisarçandır-Üçoluk-Kemer-Antalya Rotası Harita Linki: http://bit.ly/2w4vezv
Burdur Salda Gölü Harita Linki : On The Go Map

Daha nice turlarda birlikte olmak dileğiyle