Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Karapürçek Mecidiye Şelalesi ve Akyazı Göleti Turumuz 25 Mart 2018

25 Mart 2018'in yağmurlu bir pazar gününde, şehir merkezine 32 km. mesafe de yer alan İlimiz Karapürçek İlçesi, Mecidiye Köyü sınırları içerisinde yer alan ve görülecek yerler listesinde bulunan Mecidiye Şelalesine ıslanmalı ve çamurlu bir tur gerçekleştirdik.

Ben havanın öğlen saatlerine kadar açmasını bekledim ama hava bir türlü açmadı. Ne yapayım ne edeyim derken İsmail'i aradım. O da Kuzuluk taraflarında bisiklet sürdüğünü söyleyince bende dedim ortada bir yerde buluşalım Mecidiye Şelalesine gidelim. O da tamam diyince evden hazırlanıp düştüm yollara.

Hava yağışlıydı ama hiç aldırış etmedim, yedek kıyafetlerimi ve yağmurluklarımı da aldım. İsmail'le ikimiz yolculuk boyunca hem ıslandık hem de çamurlandık. Yağmurda bisiklet sürmek yürümek kadar çok zevkliydi. Yalnız Karapürçek-Küçücek bölgelerinde doğalgaz çalışması olduğundan yolları çok kötüydü.

Yakın zamanda buralara giderseniz yol bisikletleriyle sakın gitmeyin. Nihayetinde şelale yol ayrımına geliyoruz, buradan sonra 1.5 km çamurlu toprak yol var ve yönlendirme veya şelale tabelası yok. Şelaleye kadar bisikletleri taşımak ve çamurlamak istemediğimizden omzumuza alıyoruz ve ormanlık bir alana kadar taşıyarak uygun bir yere bırakıyoruz.

Daha sonra hem yoldan çoğu kısmını da fındık bahçesinden yürüyerek şelaleye gidiyoruz. Bahar buralara erken gelmiş, her yer rengarenk çiçeklerle kaplanmış, kuşlar ise çıvıl cıvıl ötüyordu, hele ki çimenin ve doğanın kokusu yok mu adeta bize cenneti yaşatıyordu.

Güneşli havaların gelmesini adeta iple çekiyoruz. İlimizde 40 adetten fazla şelale var, kısmet oldukça hepsine gitmeye çalışacağız. Şelaleye vardığımızda muhteşem gürültüsü ve doğanın sessizliğinde bir kenara oturup manzaranın tadını çıkartıyoruz. Burası bir cennet.

Şelale de uzunca vakit geçirip bakkaldan aldıklarımızı da burada yiyoruz. Çöpleri poşete koyup çantamıza koyuyoruz, doğayı kirletmiyoruz. Bu doğa harikası alandan ayrılarak eve doğru dönüyorduk, baktık vakit erken bir yere daha gidelim istedik. Nereye diye düşünürken Akyazı'nın yakınlarında yer alan balıkçılarında uğrak mekanları arasında ki bir gölete gidelim ve günümüzü böyle tamamlayalım istedik.

Yaklaşık olarak şelaleden sonra 15 km kadar pedal çevirdik ve gölete ulaştık, 4-5 araç vardı, iki de aile vardı, kimisi olta atmış balık tutuyor, kimi si mangal yapıyor, kimisi de çay demliyordu. Burada hava ise bir açıyor bir kapıyordu, hafta sonu şehrin gürültüsünden kaçmak isteyenlerin uğrak bir yeri diyebilirim. İleride belki bu gölet turizme kazandırılabilir.

Bu hafta sonunu da böyle değerlendirdik. Çok şükür bir kaza bela olmadan evimize dönüş yapıytık. Bir dahaki turlarda görüşmek dileğiyle