Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Beşiktaş Şelalesi ve Menekşesolak Göleti Turumuz 03 Mart 2018

03 Mart 2018'in sabahı yaz havası, öğleni sıcak, öğleden sonrası ise yağmur, şimşek ve fırtınalı bir Cumartesi gününde, 5 gönüllü bisikletçi ile Akıncı Köyü Beşiktaş Vadisinde yer alan şelaleler serisinin en büyüğüne ve Menekşesolak Köyünde yer alan bir gölete keşif turu gerçekleştirdik.

Düştük yollara hava çok güzel, hava tahminleri yağışlı gösterse de hava muhteşem, tek sıkıntımız kafadan yediğimiz rüzgar. Bu rüzgara yaklaşık olarak 22 km. katlandık ama sonrasında rahat ettik. Vakit sıkıntımız olmadığından kendimizi giderken hiç kasmadık. İlk olarak yol üzerinde bulunun ve her fırsatta mutlaka uğramaya çalıştığımız ve dualarda bulunduğumuz Karıncalı Dede Türbesine uğradık.

Daha sonra yola koyularak Karaçam'a vardık. Buradan gıda takviyesi alarak çantalarımıza koyduk. Keşif turlarında her zaman hazırlıklı olmakta fayda var. Takviyenin ardından Akıncı Köyüne varıyoruz. Artık düz yol bitti, şimdi tırmanma zamanı, ilk hedef noktamız 6 km. dağ eteklerinde Beşiktaş Vadisi içerisinde bulunan Beşiktaş Şelalesine gitmek.

%7 eğim ortalamasıyla 70 mt.den 512 metreye 6 km. tırmanarak şelaleye varıyoruz. Çantalarımızda getirdiğimiz yemeklerin yarısını burada tüketiyoruz. Onca yokuş çıktık acıktık, yemeklerin hepsini burada bitirmedik, çünkü daha çok yolumuz var. Nihayetinde şelaleye varıyoruz.

Son zamanlarda hem kar hem de yağmur çok yağdı, bu da tabi ki şelalenin gür akmasına sebebiyet verdi. Manzara gerçekten olağan üstüydü, burada 1 saate yakın uzun bir süre geçirerek bu doğal güzelliğin tadını doyasıya çıkarttık. Kuş sesleri, her tarafta her renk tonundan mis kokulu çiçekler adeta bizi 10 yıl gençleştirdi.

Bu güzellikten ayrılmak istemedik ama gidecek keşfedecek bir yerimiz daha olduğundan yolu koyulduk. Daha önce bu yollardan hiç gitmemiştik, öyle eski tarih ve zamana direnen doğal köyler gördük ki, şehirden kalkıp buralara yerleşmek istedik. Bildiğiniz gibi 512 mt. tırmanmıştık.

Şelaleden gölete kadar 10 km. daha yolumuz var ve daha çok yokuş çıkacağız. Ortalama %3 eğimle bilmediğimiz köylerden ve yollardan gidiyoruz. Hatta bir ara yanlış yola bile girdik, gitmek istediğimiz bir yol vardı, çok çamurlu olduğunu söylediler, bizde o yolu kullanmadık ve farklı yollardan hedefe ulaşmaya çalıştık.

Hava ise saat 15.00 olmasına rağmen çok iyi ve güneşliydi, ara ara bulut geçisi olsa da bize gelmez diyorduk. Göletin yol ayrımına geldik, kötü asfat yoldan artık toprak yola girerek 2 km. daha tırmanarak gölete varmayı hedefliyoruz. Tam tırmanmaya başladık, hava yamaya başladı, bir yağıyor bir esiyor, resmen fırtına kopuyor, kuru olan toprak yol birden çamur oluyor.

Ne yapalım derken, tabi ki bu bana sorulmaz, cevap bellidir. Buraya kadar gelip de geri dönmek olmaz. Yağmurluklarımızı giydik, hava esiyor ve soğumaya başladı, ıssız ormanda bizden başka kimsecikler yok, yerleşim yeri yok, internet 3G çekiyor veya çekmiyor. Bir çobana denk geliyoruz ve yol soruyoruz, sağ olsun bize doğru yoldasınız devam edin gölete gider diyor, yağmur çamur derken zorda olsa gölete varmayı başarıyoruz.

Yemeğimizin diğer yarısını da bu alanda tüketiyoruz. Gölet ve çevresi hakkında şunları söylemek istiyorum. 1 tane pınar çeşmesi var, 5-6 tane güzel masa var, tam pikniklik ve çadırlık bir alan, hemen yan tarafta tellerle çevrili bir çiftlik var ama sezondan sanırım kimsecikler yoktu. Etraf sessiz ve mis gibi kokuyordu. Gölet ise pek kimse gitmiyor sanırım çok temiz ve mükemmeldi. Göletin etrafında keşfe çıkarak tam tur atıyoruz. Bir yandan da yağmur yağıyor ıslanıyoruz.

Azıcık dursa hemen dönüş yoluna geçeceğiz, yaklaşık olarak 1 saat kadar bu güzel mekanda kaldıktan sonra dönüşe geçiyoruz, daha 5 dakika bile olmadı yağmur tekrar yağmaya başladı, hava kapandı, vücudumuzda kuru yer kalmadı, yukarılar soğuk, bir an önce inişe geçmek eve varmak istiyoruz.

Dönüş yolunda geldiğimiz yerden değil de Menekşesolak Köyü üzerinden dönüşe geçiyoruz, bu yol Alifuatpaşa Merkezine direk gidiyor ve yolu mükemmel asfat. iyi ki bu yoldan dönüş yapmışız, keşif rotasındaki yollar çok iyi değildi. Göletten Alifuatpaşa'ya kadar %5 eğimle 10 km. boyunca virajlı yollarda inanılmaz keyifli bir iniş gerçekleştirdik.

Hayatımızda bu yoldan inişimizi hiç unutmayacağız. Resmen bayıldık, mest olduk. İlk fırsatta bu yolda tekrar bisiklet sürmek için geleceğiz. İnerken hiç hız kesmedik, zaten battı balık yan gider misali bastık gaza. Durdukça zaten üşüyoruz. Sürekli tempo arttırarak vücut ısısını korumaya çalıştık.

Bisikletlerimiz çamurdan görünmüyordu, bizleri hiç söylemiyorum bile, göz gözü görmüyordu. Nihayetinde Alifuatpaşa'ya iniyoruz. Artık E-5 yolundayız. 35 km. yolumuz kaldı, yağmur yağıyor, arabalar vızır vızır. Her geçen bizi bir güzel yıkıyor, sayısını hatırlamadığım kadar korna çaldılar. Bizim için kesin deli demişlerdir.

Eve varana kadar 20 defa çamurdan duş almışızdır. İnanılmaz keyifli ve aksiyonu bol bir turdu, çok eğlendik. Her ne kadar şartlar zor olsa da önemli olan eve sağlam dönebilmekti, çok şükür her hangi bir aksilik yağamadık ve evimize kazasız belasız bir şekilde döndük.

Unutulmaz yaşanır anılarımızla bu turumuzu da başarıyla tamamladık. Toplamda 80 km. pedal çevirdik ama harcadığımız efor 150 km. vardı. Emeği geçenlere katılımcılara sonsuz teşekkürler. Hayat paylaştıkça yaşadıkça güzel. Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle