Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Seyifler Kalesi, Konuklu Göleti, Cebek Göleti ve Kaynarca Turumuz - 18 Şubat 2018

18 Şubat 2018'in güzel bir Pazar gününde toplamda 100 km.lik yokuşu bol, manzarası çok olan güzel bir tur gerçekleştirdik. Rotamız ise Ferizli, Konuklu, Sarıahmetler, Cebek ve Kaynarca'ydı.

Buluşma noktamız olan Kentparkta toplanarak düştük yollara. Bu tura gelenler anı yaşadılar, gelemeyenler ise umutlarını başka seferlere bıraktılar. Sizlere tavsiyem az ama öz olarak çalışın veya bisiklete binin. Parkurları gözünüzde büyütmeyin. İlk defa bir tura katılan bir insan zor olmayan parkurlarda 60-70 km.yi rahatlıkla tamamlayabilir. Siz yeter ki kendinize güvenin. Bekliyoruz.

İlk olarak Ferizli İlçesine gidiyoruz ve burada yer alan bir tesiste çay molası veriyoruz. Hava güneşli ama saat 11.00 olmasına rağmen bir türlü ısınamadık. Çok şükür hazırlıklı geldikte olası sürprizlerle karşılaşmadık. Daha önceki turlardan sonra oldukça deneyim kazandık. Siz siz olun her zaman hazırlıklı olun.

Molanın ardından Seyifler Köyünde yer alan Bizans dönemi Seyfiler Kalesine uğruyoruz. Günümüzde bir kısmı ayakta kalsa da yine de görülmeye değer. Sakarya'nın genelinde tarihi eser çok az olduğundan bunun gibi güzellikleri görmeden geçmek olmaz. Hemen durarak bu tarihi alanda dolaşarak güzel kareler çekilerek anı yaşıyoruz.

Daha sonra Konuklu Köyüne ve burada yer alan gölete gidiyoruz. Her sene buraya mutlaka geliyoruz. İnsana huzur veren doğal güzelliklere sahip bir yer. Yaz kış sessiz ve sakin, kimsecikler de yoktu. Göletin etrafında çocuklar gibi şendik ve eğlendik. İlk fırsatta buraya mangallı bir tur yapacağız inşallah.

Bu alanda da biraz vakit geçirdikten sonra daha önce hiç gitmediğimiz bir yere yani Cebek'e doğru pedal çeviriyoruz. Yol kalitesine değinecek olursak eğer bütün bisiklete uygun ve çok iyiydi, manzaralar bir harikaydı, yalnız çok yokuş var baştan söyleyeyim.

45 km. pedal çevirdikten sonra Cebek'e varıyoruz. Buraya gelmemizin nedeni ufak bir göletin olması ve bu göleti daha önce hiç görmemiş olmamızdı. Keşif listemize ve arşivimize yeni bir yeri daha eklemenin sevincini yaşamak istedik. Biraz çamurlansak ta bu güzellikleri görmeye değdi.

Bu güzel alanda da biraz vakit geçirdikten sonra köy yollarından yine yokuş çıkıp inerek Kaynarca'ya varıyoruz. 70 km. pedal çevirdikten sonra çok acıktık. Uzun yolculuklarda tavsiye olarak yanınızda mutlaka gıda takviyesi götürün, fazla efor kayıplarından dolayı enerjinizi sıfırlayabilirsiniz.

İn çıkların ardından nihayetinde kendimizi Kaynarca'ya atıyoruz ve düzenli olarak uğradığımız bir mekanda yemek yiyerek kendimize geliyoruz. Giderken rüzgar ön taraftan esiyordu, çok şükür bu sever bize yan çizmedi ve arkadan esmeye başladı, bu da bize dönüş yolunda büyük rahatlık sağladı. Bildiğiniz gibi rüzgar bisikletçilerin kabusudur.

Nihayetinde çok şükür kazasız belasız yeni yerler, yeni yollar görerek yeni dostluklarla birlikte keyifli bir gün geçirdik. Umarım keyif almışınızdır. Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle. Emeği geçenlere ve katılımcılara teşekkürler.