Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Harikalar Sahili Turumuz - 21 Ocak 2018

21 Ocak 2018'in sabahı kapalı, öğleden sonrası ise yağışlı bir pazar gününde komşu ilimiz olan Kocaeli İli, Derince İlçesinde sahil şeridinde yer alan "Harikalar Sahili"ne toplamda 120 km.lik yarı keyifli yarı buruk bir tur gerçekleştirdik.

Buluşma noktamız olan Kentpark'tan sabah 7 gönüllü bisiklet dostu ile birlikte düştük yollara. Hava ise bulutlu ve kapalıydı, güneşi görmedik desek yeridir. Hava tahminleri bizi bu gün tam ters köşe yaptı diyebiliriz. Adapazarı İzmit arasında bir damla yağış yokken İzmit-İstanbul arası sürekli yağış vardı.

50 km. gelmişiz 10 km. daha gidemeyecek miyiz, isterse kar yağsın geri dönüş yapmayacağız dedik. 50 km.nin sonunda karnımızda acıktı, daha önceden de geldiğimiz bir mekanda oturup yemek yedik. Unutmadan Talha kardeşimiz bize Eşme'ye kadar eşlik etti ve göl turu yapmak için aramızdan ayrıldı.

Tura gelmeden önce kendisi göl turu yapacağını bildirmişti, bu yüzden yanlış anlaşılma olmasın.
Neyse karnımızı doyurduk, bir çay molası veriyoruz. Kadir arkadaşımız telefonuna bakmak istiyor, bakmak istiyor ama telefon ortalıklarda yok. Kendi telefonlarımızdan arıyoruz ulaşamıyoruz. Ne denediysek fayda vermiyor. Durum onu gösteriyor ki telefon düşmüş. Moraller bir anda sıfıra iniyor.

Kadir ben geri dönüyorum siz devam edin dedi. O moral bozukluğu ile nasıl bir yolculuk yaptı bilmiyoruz. Kendisine de ulaşamıyoruz. İnşallah iyi niyetli insanlar tarafından bulunurda bir an önce asıl sahibine kavuşur. Bunun için çok dua ettik. Tekrardan buradan da yazmak ta fayda var. Çok geçmiş olsun Kadir. Duygularını paylaşıyoruz.

Daha sonra yola devam ederek Harikalar Sahili'ne varıyoruz. Hava kötü, rüzgarlı ve yağışlı olduğundan 5-6 kişiden başka kimsecikler yoktu. Etrafı yavaş yavaş doya doya keyifli bir şekilde çocuklar gibi şen olarak dolaşıyoruz. Güzel kare fotoğraflar çekilerek anılarımızı ölümsüzleştiriyoruz.

Yolunuz bu taraflara düşerse bu güzel mekana mutlaka uğramanızı tavsiye ediyorum. Bu alan sadece burada bitmiyor. 2400 mt.lik bisiklet yolu, yürüyüş yolu, yeme içme tesisleri ve piknik alanlarıyla devasa bir alan. Bütün bir gününüzü burada keyifle geçirebilirsiniz. Bisiklet yolunda fayton bisikletlerden kiralayarak keyifli dakikalar geçirebilirsiniz.

Çocuklu aileler içinde muhteşem bir yer. Bizi soracak olursanız eğer yağan yağmurla birlikte bir yandan ıslanıyor bir yandan da bisikletin arka tekerinden bol bol çamurlanıyoruz. Ya ben, herkes akıllı bir ben deliymişim. Ocak ayındayız yaz modunda kısa şort ve yağmur içi sadece forma ile bu yolculuğa çıkmışım. Meteoroloji bu gün hepimize güzel bir tecrübe oyunu oynadı.

Hani derler ya geçmişe çare yok. Anı yaşayacaksın. Bizde bu gün tam onu yaptık. Hele dönüş yolunda kamyonlar, araçlar, otobüsler bizi bir güzel yıkadılar. Yıkanmakta lazım değil mi))) Harikalar Sahili'nin en uç kısmında Körfez Yarış Pisti yer alıyor. Buralara kadar gelmişken bu alanı da görmemek olmaz diyerekten yerinde görmek için gidiyoruz.

Bu pist için şunları söyleyebilirim. Büyük yatırım yapmışlar ve mükemmeldi, ortasında büyük bir de gölet yer alıyor. Yarış severler için tek kelimeyle harika bir yer. Harikalar Sahili'de bu kadar yakınken gününüzü en güzel şekilde burada tamamlayabilirsiniz.

Tütün Çiftlik içerisinden ana yola bağlanarak artık dönüş yoluna geçiyoruz. Rotamızda Sekaparkta vardı ama olumsuz hava şartlarından dolayı burayı es geçerek Decatlona gitmeye karar veriyoruz. Decatlona belki inanmayacaksınız ama üstümüz çamurlu bir şekilde girdik, herkes bizi bakıyordu, üstümüzden çamurlu damlalar akıyordu. Anlatılmaz yaşanır bir durum vardı. Birkaç bir şey aldıktan sonra çıktık. Unutmadan içeriye ben ve Mustafa girmedi, biz giriş ara kapısında sıcak alanda diğerlerini bekledik. Kendi kendimize gülüyorduk.

Alışverişin ardından mola vermeden evin yolunu tutuyoruz. Çok şükür kazasız belasız bir şekilde yolculuğumuzu tamamlıyoruz. Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyleHarikalar Sahili (1).jpg