Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Kerpe Kayalıkları ve Pembe Kayalar Turumuz - 07 Aralık 2017

07 Aralık 2017'nin güzel bir Perşembe gününde 120 km. lik inişi çıkışı bol rüzgara karşı Kocaeli İline bağlı, Kerpe Kayalıkları, Kefken ve Pembe Kayalara güzel bir tur gerçekleştirdik. Hava ise bir açan bir kapanan güneş eşliğinde karışıktı. Sıcaklık ise en yüksek 10 en az -1 seviyelerindeydi. Malumunuz artık kış ayındayız ve böyle havaların olması çok normal.

İstikamet olarak Kaynarca, Kumcağız, Kerpe, Kefken ve Pembe Kayalar istikametini kullandık. Sabahın 10.00'da yola koyulduk. 35 km. pedal çevirdikten sonra Kaynarca İlçemizde uğrak mekanımız olan bir lokantaya girerek içimizi ısıtan güzel bir çorba içtik ve yolumuza fazla oyalanmadan devam ettik.
Km. saati 57 nci km.yi gösterdiğinde Kumcağız sahiline vardık. Bütün yazlıklar, dükkanlar kapanmış, etraf ıssız ada gibiydi. Bizden başka kimsecikler yoktu. Deniz ise masmavi ama biraz dalgalıydı. Yalnız kumsalın temizliğe ihtiyacı var. İki ayaklı ayıların atıkları çok çirkin görüntüler oluşturuyor maalesef. Bunların dışında sahiller çok güzeldi.

Burada da çok oyalanmadan 4 km. mesafede yer alan Kerpe Kayalıklarına pedal çevirdik. Unutmadan kış sezonu bir yere gidecekseniz eğer hele ki sahil şeritleri yanınızda mutlaka köpek kovucu bulundurun. Yaz dönemi insanların kış dönemi köpeklerin istilası ile karşılaşmanız an meselesi))))).
Yavuz abi bu gün yanında kopek kovucu getirdi ve çok faydasını gördük. Yok ben umursamıyorum, korkmuyorum bana bir şey yapmazlar diyorsanız o zaman problem yok demektir. Neyse, nihayetinde Kerpe Kayalıklarına varıyoruz. Etrafta mutlak sessizlik ve huzur var. Durum böyle olunca bu güzel yerin tadını doyasıya çıkartıyoruz.

Burada uzunca vakit geçirdikten sonra rotamızı Pembe Kayalara çeviriyoruz. Pembe Kayalara dönen yol ayrımında gidiş yönündeki tabelayı sökmüşler ama dönüş yönündeki tabela sağlam duruyordu, bilmeyenlerin burayı es geçerek Cebeciye kadar gideceğini düşünüyorum. Yol ayrımından 1 km. kadar sahile inerek Pembe Kayalara varıyoruz.

Sessizlik ve huzur burada da bizi karşıladı. Manzaralar ve kayalar mükemmeldi. Bu gün havadan kaynaklı görüş açısı da mükemmeldi. Normalde 5-10 km. uzağı net göremezsiniz ama bu gün tam tersiydi ve 20 km.lik mesafeler bile çok net görülebiliyordu. Bu alandan İpsiz Recep Adası bile çok net görülebiliyordu.

Pembe Kayalar bu turumuzda bana çok doğal ve çok güzel göründü. Her zaman böyle olmuyor. Etraf tertemizdi, bende şaşırdım. Geçen yıllarda burada kırık dökük balık havuzları vardı, eskiler bilirler. Bunların hepsini ortadan kaldırmışlar ve bütün çirkinlikleri temizlemişler. Doğa özüne dönmüş diyebilirim.

Malumuz günler kısa vakit su gibi akıyor karnımızda aç, hemen Kefken merkeze giderek zorda olsa açık bir yer bularak karnımızı doyuruyoruz. Yemekten sonra havayı bulutlar kapatıyor, güneşte saat 13.30 olmasına rağmen kayboluyordu. Rüzgar şiddetini artıyor soğukta gün yüzünü göstermeye başlıyordu.
Dönüş istikametinde 10 km. ye yakın tırmanma olduğundan ısınmayı hiç dert etmedik. Yokuş çıkıp ta ısınmayan insan görmeniz pek mümkün değil. Resmen yandık)))) Rüzgarı da arkamıza alarak bir hışımda Kaynarca'ya vardık. Artık yokuşların en uzunu bitmişti. Büyük Hataplı'nın yokuşu dışında bizi yoracak bir yokuş yoktu.

Bu yüzden tempomuzu da arttırarak 1 saat 10 dakika gibi zamanla Adapazarı'na yani evimize kazasız belasız bir şekilde ulaştık. İnsanların kışın kaçıp gittikleri yerlere biz huzur bulmak ve güzellikleri doyasıya görmek için gittik. Çokta keyif aldık. Umarım sizde keyif alırsınız.
Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle