Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Pamukova Ayva Festivali, Gölpark ve Seyir terası Turumuz 23 Eylül 2017

Bu gün 23 Eylül 2017 günlerden Cumartesi, bu demek olur ki bizim Pamukova Ayva festivaline gitme vaktimiz gelmiş, eee bizde boş dururmuyuz, hemen 3-5 gönüllü bir araya geliyoruz ve düşüyoruz yollara, gelmeyenler yada gelemeyenler için tek cümle kurmak istiyorum. Çok şey kaçırdınız.

Hiç mola vermeden 44 km mesafede yer alan Pamukova İlçesine varıyor, festival alanına gidiyoruz. Gördüğümüz manzara ve halkın desteği karşısında adeta büyüleniyoruz. Gerçekten tüm halk elinden gelen gayreti göstermiş ve bu festivale çok güzel hazırlanmış, Belediyeyi de tertip düzen ve destek konusunda da ayrıca tebrik etmek gerekiyor. Bir hususu dile getirmek istiyorum, halkın desteği, emeği büyük ama tanıtım çok zayıf olmuş, yol boyunca Pamukova Festivali ile ilgili 1 adet afiş vardı, oda küçücük okunmuyordu. Bilecik-Eskişehir hattında binlerce araç geçiyor, Pamukova'ya gelmeden Festivalimize hoş geldiniz şeklinde büyük poster ve afişler olmalıydı.

Bütün stantlar çok canlı ve hareketliydi. Özellikle üzüm, çilek gibi palyaçolar bir harikaydı. Tüm halk güler yüzlü ve yardım severdi. İkramlar ve çekilişler çok güzeldi. Kısacası her şey mükemmeldi. Bizlerde festival alanında çok mutlu ve huzurluyduk, aynı gün içerisinde iki defa gezdik ve sizler için bu güzellikleri fotoğrafladık.

Onca yol kat ettik acıktık tabi ki, aslında festival alanında ki ikramlar bizi doyurmaya yetiyordu, biraz da esnaf kazansın düşüncesiyle bir lokanta da yemek yedik. Yemeğin ardından Pamukova'nın simgelerinden olan Gölpark'a pedal çevirdik. Bu park ana yol üzerinde ve ilçe merkezine 1 km mesafede. Bu alanın yapımında da emeği geçenlere teşekkür etmek gerekiyor. Yalnız bir hususu dile getirmek istiyorum, böyle bir yere bisiklet parkı yapılmaması çok üzücü olmuş.

Uygun bir alana bisikletlerimizi bıraktıktan sonra bu güzel mekanın etrafında yürüyerek turluyor, çaylarımızı bu eşsiz manzara eşliğinde yudumluyoruz. Bu gölette yunus bisikletiyle gezmek mümkün, çocuk oyun alanı ve oyuncakları da buraya renk katmış, bu parka en güzel renk katan ise kırmızı renkli balıklar olmuş, bir insan buraya geldiğinde sadece bu balıkları bile izleyerek tüm gününü huzur içinde geçirebilir. Biz çok beğendik, memnun kaldık.

Çaylarımızın ardından ikiye ayrılıyoruz, ben ve Araz buraya kadar gelmişken birde Pamukova'ya yükseklerden yani Esentepe Park seyir terasından bakalım istedik. Yaklaşık olarak 300 mt. yükseklikte yer alan bu alana bisikletlerle gitmemiz 20 dakikamızı aldı. Yokuşların ortalama eğimi %7; mesafesi ise 2.5 km. civarındaydı.

Burası ile ilgili de yönlendirme levhaları maalesef göremedik, ulaşım yolu tamamen asfalt ve kıvrımlı, yol boyunca viraj uyarıları yok, gece sürüşleri tehlikeli olabilir. Girişte güvenlik mevcut, park oldukça temiz ve düzenli, festival olduğundan sanırım oldukça sakindi, bu seyir alanı ile ilgili şunları söylemek istiyorum. Gerçekten büyük bir yatırım yapılmış, Pamukova'ya çok yakışmış, biraz daha tanıtımı yapılmalı ve iç kısımda yer alan binanın aktifleştirilmesi bu alana renk katacaktır.

Seyir alanından Pamukova ayaklarınızın altında, tüm vadiler ve ovaları net bir şekilde görebiliyorsunuz. ilçe merkezine uzak olduğundan doğa ve sessizliğin içerisinde huzur buluyorsunuz. Her yerde oturma bankları, piknik alanları, gözetleme alanları mevcut. Çok güzel dizayn edilmiş, oyun alanları ve büfe de var.

Mangal yakmak ücrete tabi, burada ki personel sizin yerinize mangalını yakıyor ve size teslim ediyor, alanın güvenliği ve temizliği muhteşemdi. Mangal Ücreti ise 30 TL. idi, bunu masa kiralama gibi de düşünebilirsiniz. Etrafında tam tur atabiliyor gözetleme dürbünleri ile manzaraya daha yakından bakabiliyorsunuz.

Eşsiz güzelliklerdeki mekan ve manzarayı sizler adına fotoğrafladık. Yaklaşık olarak 1 saat kadar vakit geçirdikten sonra merkeze dönüş yapıp diğer arkadaşlarımızla festival alanında buluşuyoruz. Bir araya geldikten sonra tekrar kendimizi bu güzel kalabalığa bırakıyoruz. Yine ikramlar ve hürmet çok güzeldi, etkilenmemek elde değildi, sanki 1 saat önce yemek yiyen biz değilmişiz gibi tekrar bu güzel ikramlardan nasiplendik.

Saat artık 16:00'yı gösteriyordu. Hava erken karardığından geçe kalmamak için dönüş yoluna geçtik. Dönüş yolunda Sakarya'lı 3 turcu bisikletçi ile karşılaştık, ayak üstü hoş sohbetler ettik ve tanıştık. Bu güzel sohbetin ardından çay molası için Doğançay Köyüne uğradık, Doğançay Köyü ile de şunları söylemek istiyorum.

Dere yatağını sel baskınlarından korumak için etrafını duvarlarla çevirmişler. Bence çok güzel olmuş ama her zaman gördüğümüz yeşil görüntüde beyaza bürümüş. Bir dikkat ettiğim hususta şu, merkezde ki dere yatağından su akmıyor. Suyun aktığı alanı görebilmeniz için 1-2 km. yukarıya doğru çıkmanız gerekiyor. Yukarıya çıktıkça dere yatağındaki su borularını görüyorsunuz, yani birileri bu suyu kullanıyor.

Doğançay Şelalesi bu bölgede yer alıyor, gitmek isteyenler bu dere yatağını böyle kurumuş gördükleri için geri dönüyorlar. Bana göre bu Doğançay Şelalesinin hiç tanıtımı yapılmıyor. Ana yollarda en ufak bir tabela veya isim bile yok. Hatta şelaleye doğru 8 km çıktığınızda şelaleye 2 km. tabelası görüyorsunuz. Buradan gerisi 2 km. toprak yol, kış aylarında gitmek ise imkansız. Hadi diyelim ki yaz aylarındayız ve gitmek istiyoruz. 2 km. tabelasından sonra şelalenin olduğu yol ayrımında bir işaret yok, işin özü 2 km değil 10 km. boyunca dağ eteklerinde şelale arıyorsunuz. Acilen tabela konmalı, şelaleye iniş tehlikeli olduğundan acilen bir yürüyüş yolu da yapılması gerekiyor.

Doğançay'da çay molası verdikten sonra kazasız belasız bir şekilde eve dönüş gerçekleştiriyoruz. Güzel ve dolu dolu bir gün geçiriyoruz. Tüm katılımcılara ve emeği geçenlere çok teşekkür ediyorum. Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle