Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

İzmit, Davuldere ve Çağırganlı Barajları Turumuz 17 Eylül 2017

17 Eylül 2017'nin yine güzel bir gününde, Kocaeli İl sınırları içerisinde yer alan Davuldere ve Çağırganlı baraj göllerine keşif turu gerçekleştirdik. Sabahın erken saatlerinde buluşma noktamız olan Kentpark'tan 3 gönüllü ile saat 07:00 gibi Kazımpaşa-Beşevler-Süleymaniye-Balören-Çubuklu-Sarışehy ve Süverler köylerini güzergahını takip ettik.

Hava bu gün o kadar güzeldi ki güneş 11.00 kadar hiç açmadı, havalı kapalı ve serindi. Bu da bizim bisiklet sürüşümüzü olumlu yönde etkiledi. Gidiş istikametinde her köyde ve mahallede bir sürü köpek vardı, bir çok kez durduk ve yavaşladık. Gidiş rotasında yokuş çok olduğundan köpekler bizi görüp geliyorlardı, dönüşümüzü aynı yoldan yaptık ama hiç köpeğe denk gelmedik. Bunun nedeni ise dönüşte iniş yapmış olmamızdı.

Akmeşe-Balören istikametinde bir köpek peşimize takıldı ve bizi 6-7 km takip etti. Sahipli olduğu kulağındaki küpeden anladık. Yiyecek bir şeyimiz olmadığından ve alacak bir yer de bulamadığımızdan bir şeyler veremedik maalesef. Bir çok kez hızlandık uzaklaşsın istedik ama bir türlü peşimizi bırakmadı, sonunda nasıl olduysa yoruldu da bıraktı. Dönüşümüzü aynı yoldan yaparken köpeğin peşimizi bıraktığı köye geldiğimizde bir ne görelim, aynı köpek resmen tüm gün bizi beklemiş. İnanın çok duygulandım. Yine bizi takip ederek peşimize düştü. Yanımızda yine bir şey yoktu, yol boyunca alacak mekanda yoktu, bu yüzden üzüldüm ama en azından köpeği kendi köyüne kadar bıraktık.

Balören Mahallesine geldiğimizde mtb bisikleti ile gezintiye çıkan bir bisikletçi ile karşılaştık. Bizi görünce çok sevindi, bizde bu yolda bir bisikletçi gördüğümüz için çok mutlu olduk. Adı Vedat'tı. Uzunca sohbet ettik, daha sonra bize biraz eşlik ettikten sonra iletişim bilgilerimizi bir birimize vererek yolumuza devam ettik. Yeni bir bisikletçi kazandığımızı düşünüyorum. Umarım aramıza katılır ve devamını getirir. Kendisine buradan güzel sohbeti için teşekkür ediyorum.

Gidiş istikametimiz bol yokuşlu, parkurun zorluk derecesi 10 üzerinden 7,7'di. Kısacası kondisyonu olmayanların zorlanacağı bir parkurdu. Yol durumu ise güzel asfalttı, bazı kesimlerde yeni yapı beton asfalt yollarda vardı. Genele vurduğumuzda %90'ı iyiydi.

İlk olarak Davuldere Barajına gittik. Baraj ince uzun bir yapıya sahipti, su seviyesi tarımsal alanlarda kullanıldığından oldukça azalmıştı. Piknik yapanlar ve birkaç tane de balık tutanlar vardı, su oldukça temizdi. Özellikle dönüş yolunda çok sayıda piknikçi ve balık tutanlar vardı, hatta bir balıkçı abimiz bu baraj için, burada yer alan tahtadan kulübe de film çekimleri yapıldığını söyledi.

Burada güzel kare fotoğraflar çekildikten sonra diğer Çağırganlı Barajına doğru yola koyulduk. Yol boyunca bir çok yerde içme suyu ve kaynak çeşmeleri mevcut, bu yüzden hiç su sıkıntısı çekmeyeceğiniz bir parkur. Yol boyunca masası olan bir çeşmenin başında durduk, bu sırada tarladan karpuzları toplamış bir traktör geldi, nereden nereye gidiyorsunuz dedi, bizde anlattık. Hoş sohbetin ardından bize traktörün kasasından bir karpuz seçti, bizim içinde kesti, sizler adına bu karpuzu burada yedik. Bu abimize çok teşekkür ediyoruz.

Yolumuza devam ederek Süverler köyünün sınırları içerisinden Çağırganlı Barajına vardık. Bu baraj da diğerleri gibi oldukça büyük ve temizdi, kamp yapanlar balık tutanlar ve piknik yapanlar vardı. Bu güzel yere gelip de fotoğraf çekilmemek olmaz diyerekten güzel kareler hatta balık tutanları görüntüledik, bir balıkçı abimizle de ayak üstü uzunca sohbet ettik.

Her iki baraj gölünü de çok beğendik. Yalnız bu bölgelere yakın yerlerde bakkal-market gibi imkanlar yok. Bu yüzden hazırlıklı gitmenizde fayda var. Dönüş yolundaki Hakaniye Mahallesinde yeme içme tesisi var. Biz burada mola vererek yemeğimizi yedik. Saatlerimiz 13.00'ü gösteriyordu, hava güneşliydi, bu sıcakta bu yokuşlar çekilmez dedik ve saat 15:30'a kadar bu tesisin bahçesinde yeşilliklere yatarak dinlendik.

Böyle parkurlarda dinlenmek ve yemek ihtiyacını gidermek çok önemli, özellikle vücut su istemeden düzenli olarak su tüketmek çok önemli. Tesisin fiyatı ise oldukça makuldu. Molanın ardından geldiğimiz yollardan tekrar geri döndük. Rüzgar ilk etapta ön taraftan esse de %70 lik bölümünde yandan ve arkadan esti. Yolculuğuz boyunca Bahadır arkadaşımızın lastiği 3 kere patladı. Tedbirli olduğumuzdan tamir ederek yolumuza devam ettik.

Böyle zorlu parkura yaylı ve amortisörlü bisiklet ile gelerek turu tamamlayan ve ilk defa 100 km. üstünde parkura katılan Bahadır'ı ayrıca tebrik etmek gerekiyor. Toplamda 120 km. yol yaptı ama emin olun harcadığı efor 180 km. di. Güzel, yorucu ve keyifli bir tur gerçekleştirdik. İsmail için ise hafta sonu gerçekleşecek olan Granfondo yarışı öncesi tam bir idman turu oldu, kendisine şimdiden başarılar diliyorum. Bu günün kahramanları ben. İsmail ve Bahadır'dı. Çok şükür kazasız bir turu daha geride bıraktık.

Emeği geçenlere ve katılımcılara teşekkür ediyorum. Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle.