Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Tahtalı Gölü ve Harikalar Sahili Turumuz 13 Ağustos 2017

13 Ağustos 2017’nin güzel bir Pazar gününü iyi değerlendirelim istedik. Rota olarak her zamankinin aksine yine farklı ve değişik mekanlara gidelim istedik. Harita verilerine göre zorluk derecesi 10 üzerinden 8.5 lik bir parkuru seçmiştik. Tek seferde 10 km.nin üstünde yokuşlardan oluşan ve yollarının, manzaralarının harika güzelliklerle dolu harika bir rotaydı.

Toplamda 25-30 km. civarında tırmanma gerçekleştirdik. Parkur bizim tabirimizle 160 km.lik Çamdağı rotasından daha zordu. Bunun nedeni Çamdağında 16-18 km. arası çıkıyorsunuz ve girişi iniş oluyordu. Bizim rotamız ise daha farklıydı. 12 km. tırmanma, daha sonra iniş çıkış yapıp tekrar 15 km. aralıksız tırmanmalarla doluydu. Bu nedenle daha yorucu bir parkurdu.

İlk güzergahımız Kocaeli İline bağlı Tahtalı Gölüne gitmekti. Buraya daha önce hiç gitmediğimizden bizim içinde bir ilk olacaktı. İsmail KARS’lı ile birlikte düştük yollara. 45 km. kadar pedal çevirdikten sonra İzmit”e varıyoruz. İzmit’ten sonra Kocaeli Üniversitesi yokuşunu takip ederek 13 km. boyunca sürekli olarak tırmanıyoruz.
Hava sıcak ve güneşliydi, 13 km. lik yol boyunca zirveye yakın bir mezarlık ve benzin istasyonu var. Yokuşa başlamadan önce su takviyesi veya gıda takviyesi almanızı tavsiye ederim. Benzin istasyonundan sonra 15 km. kadar orman ve köylerden muhteşem manzaralar içerisinde inişli çıkışlı yolculuk ediyoruz.

Böyle yollarda yolculuk etmek o kadar keyifliydi ki hiç bitmesin istedik, yolculuğumuzda doğal ortamda yetişen böğürtlenleri de sizlere afiyet bir güzel yedik. Nihayetinde Tahtalı Gölüne varıyoruz. Bu göl için oldukça büyük ve uzun kollara sahip olduğunu belirtmekte fayda var. Hafta sonunu göl çevresinde geçirmek isteyenlerin çadır kurup eğlendiği, balıkçıların ise oltalarını atıp balık tutukları ender yerlerden bir tanesi, gölün temizliği ise şaşırtılacak derece de tertemizdi. Yakın çevresinde bakkal gibi bir şey bulamadık ama erik ağaçları ve çeşme vardı.

Sizlere tavsiyem buraya gelirken mutlaka yanınızda yiyecek bir şeyler getirin. Biz sadece kahvaltıyla buraya kadar 100 km. pedal çevirdik, ayrıca 18 km.ye yakın da yokuş tırmandık. Karnımız acıktı ama yakında bir yer bulamadık, 3 km. ileride İshakçılar diye bir köy vardı, burada yeme içme tesisi varmış ama biz Derince’ye 27 km. mesafe var diye buraya uğramaktan vazgeçtik.

Keşke vazgeçmeseydik diyorum. Bunun nedeni 27 km. yi 1 saatte alırız hesabı yaparak Derince varırız diye düşünüyorduk. İşin özü evdeki hesap kısacası çarşıya uymadı. Bunun nedeni dönüş yolunda tam tamına %10 eğimli yollarda 15 km. tırmandık, 1 yer haricinde hiç su yoktu, bakkal gibi bir şeyde yoktu, yol kısacası enerji kaybından dolayı bitmek bilmedi, yoldaki böğürtlenlerde olmasa neredeyse yürüyecektik. Adeta sınırlarımızı sonuna kadar zorladık diyebilirim. Bir daha buraya gidersem eğer kesinlikle gıda takviyesi veya İshakçılar’da kesinlikle yemek molası veririm.

Yokuşların ardından nihayetinde iniş yokuşu göründü, virajlı yollarda kıvrıla kıvrıla 10 km. civarında %10 eğimli bir iniş gerçekleştiriyoruz. İniş sırasında çok hızlanamıyorsunuz, lastiklerinizde yıpranma varsa lütfen yavaş ininiz, tek tük de olsa araç geliyor, merkeze yaklaştıkça kasislerde oluyor. Yalnız inişte yeşil ve deniz manzaraları muhteşem görülüyor.

Çok şükür Derinceye varıyoruz. Karnımız zil çalıyor, enerjimiz alarm veriyor, önümüze çıkan ilk lokantada yemek ve ihtiyaç molası veriyoruz. Bu mola adeta bize ilaç gibi geliyor, vakit olarakta saat 13.00 ü gösteriyor, hava sıcak ve güneşli, bu saatlerde bisiklet sürmek doğru olmadığından saat 16.00’ya kadar dinlenmelik gölgelik alan bularak uyumayı düşünüyoruz. Çok detayına girmeyeceğim, böyle bir alan ve yer bularak vaktimizi burada geçiriyoruz. Daha sonra Harikalar Sahiline doğru pedallarımızı döndürüyoruz.

Harikalar Sahili İzmit Merkeze 15 km. mesafede, Adapazarı’na ise 60 km. mesafede, girişi ücretiz, otopark yerleri, oyun alanları, cafe ve restaurantları, piknik ve mesire alanları, yürüyüş ve bisiklet yolları, halk plajı ve daha bir çok aktivasyonun bir arada olduğu devasa bir alan, sadece buraya bile gelerek bütün bir gününüzü burada geçirebilirsiniz. Eşinizle, dostunuzla, hatta çocuklarınızla harika vakitler geçirebilirsiniz. Bizde bu güzel yerde doyasıya gezerek bu harika alanın tadını çıkartıyoruz. Çocuklar gibi şen olup eğleniyoruz. İnsanın böyle ortamdan ayrılası hiç gelmiyor.

Geriye 60 km. yolumuz kaldığından çok oyalanmadan geri dönüş yoluna geçiyoruz, saatlerimiz 18.00 i gösteriyor, dönüş yolunda son bir mola daha veriyoruz, işin özü ortalama 170-190 km.lik parkurda 2 yemek molası 1 de dinlenme molası veriyoruz. Adapazarı’na yani evimize 7 km. kala benim bisikletin ön lastiği patlıyor, her zaman bizim kabusumuz olan ince kamyon telleri yine iş başındaydı. Hemen yedek iç lastiği takarak yolumuza devam ediyoruz. Yolculuğunuz nereye olursa olsun, yedek bisiklet malzamelerinizi mutlaka yanınızda bulundurunuz.

Bu güzel günümüzü çok şükür kazasız belasız bir şekilde tamamlıyoruz. Yaşadıklarımız ve anılarımız bize miras, görsellerimiz ise hatıra olarak kalacak. Umarım keyif almışınızdır. Güzel dileklerinizi esirgemeyiniz. Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle