Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Seyifler Kalesi, Konuklu ve Sarıahmetler Barajı Turumuz 08 Temmuz 2017

08 Temmuz 2017'nin rengarenk bir gününde 43 km. mesafede Ferizli İlçesine bağlı Konuklu ve Sarıahmetler Baraj Göletlerine Mehmet Seyyat İMAMOĞLU, Mehmet KOLCU ve bendeniz Recep Eşref ÇINAR ile birlikte muhteşem bir tur gerçekleştirdik.

Havanın güneşli olduğunu bildiğimizden yanmamak için sabahın 08.00 saatlerinde buluşma noktamız olan Kentpark'ta toplanarak hareket ettik. Karasu İlçesi yolunu takip ederek önce Ferizli İlçesine ardından da Seyifler Köyüne vardık. Bu köye gelip de Bizans dönemi Seyifler Kalesini görmemek olmaz dedik ve hemen zamana yenik düşmüş bu kaleyi ziyaret ettik.

Kalenin bu alana yapılmasının en büyük nedenlerinden birisi de su yollarını kontrol altında tutmaktı. Hemen yanı başında Çark Deresinin aktığını da belirtelim. Zaman içerisinde kalelerin sadece iki ayrı suru ayakta kalabilmiş. Kısacası zamana yenik düşmüş. Şu anda çevresi tarım arazisi olarak kullanılıyor.

Burada bir iki kare fotoğraf çekerken bir teyzemiz burada erik topluyordu. Bizi de davet etti. Bizde tadımlıkta olsa bu eriklerden alarak sizlere afiyet yedik. Böyle erikleri en son 20 yıl önce yedim diyebilirim. Doğal ortamda yetiştiklerinden iri, sert, tatlı ve suluydular. İnanın pazarda kilosu 10 TL. ye gider, garanti veriyorum. Teyzemiz komposto yapmak için topluyormuş. Bu eriklerinde kompostosu gerçekten çok güzel olur. Artık kısmeti olanlar nasiplenecek.

Buradan ayrılarak Seyifler Köyünün merkezinde yer alan Çoban Pınarı tesisine giderek çay molası veriyoruz. Mola sırasında kara yemiş ağaçlarını görüyoruz. İşletme sahibi bize alabilirsiniz dedi. Tadımlıkta olsa birazcık aldık. Kara yemişlerin bazıları kırmızı bazıları ise siyaha yakın tam olmak üzereydi. Şeker hastalığına iyi geldiğini ilaç niyetine kullanıldığını söylediler. Bizlerde ilaç niyetine yedik.

Molanın ardından ilk olarak Konuklu Göletine gidiyoruz. Bu sene yağışların çok olması en çok göletlere yaramış, su seviyesi her zamankinin aksine oldukça yüksekti. Bu doluluk oranı da görsele yansıyarak bütün güzelliğini bizlere sunmuş oldu. İki abimiz erken saatlere gelerek oltalarını atarak nasiplerinin peşlerine düşmüşlerdi, selam verdik, var mı usta bir şey diye sorduk, abilerimiz de maalesef yok dediler. Olmasa da önemli değil amaç vakit geçirmek dediler. Bizlerde nasip işi, hayırlısı olsun rast gele diyerek gölün çevresinde turlamaya başladık.

Mevsimin ilk böğürtlenlerini burada gördüğümü söyleyebilirim. Oldukça sessiz ve sakin bir yer. Ulaşımı için 1 km. çakıllı toprak yolda yürümek zorundasınız. En yakın bakkal 1.5 km. mesafede, içme suyu kaynakları da 1 km. uzaklıkta. Böyle bir yere hazırlıklı gelmekte fayda var.

Bu güzel gölette fazla oyalanmayarak Sarıahmetler ve Nalköy sınırları içerisinde yer alan büyük baraj göletine doğru yola koyulduk. Ferizli'den bu baraja kadar sürekli olarak yokuş çıktığımızı hatırlatmak isterim. Samimi söylemek gerekirse bu gölet Kartepe kadar yüksek bir yerde olsa bile gidilirdi. Yollar ve manzaralar o kadar muhteşemdi ki büyülenmemek elde değildi. Zaten görsellerden de ne demek istediğimi görebilirsiniz.

Nihayetinde Sarıahmetlere oradan da 1 km toprak yolda yürüyerek Sarıahmetler baraj göletine varıyoruz. Manzara o kadar muhteşem ki Sakarya'mızın sayılı ender güzelliklerindeki baraj gölleri içerisinde ilk 5'e girer. Bırakın büyülenmeyi çadır kurup 3 gün yatmayı düşündüm. Bir amcamızda olta atarak nasibini aramaya gelmiş. Abimize sendeki keyif hiç kimse de yok, bir de radyon eksik o da olsa tadından yenmez dedim. Haklısın dedi. Göletin çevresi adeta böğürtlen cennetiydi. Öyle böyle değil yani koca koca böğürtlenler her tarafı sarmıştı. Buraya kadar gelip de bu güzelliklerin tadına bakmamak olmaz değil mi? Bizde sizin gibi düşündük ve tadımlıkta olsa afiyetle yedik.

Bu gölet içine en yakın bakkal 1 km. mesafede, yakınlarda kaynak içme suyu da göremedim. Ulaşımı tamamen çakıllı ve taşlıdır. Sık orman dokusu olduğundan yaban hayatını içerisinde barındırıyor. Böyle bir yere kesinlikle hazırlıklı gelmekte fayda var.

Burada uzunca bir vakit geçirdikten sonra geliş yolundan değil de Nalköy üzerinden dönüşe geçtik. Bu yolu bisikletle kullanacaklar için şunu söylemek isterim. 10 km. yokuş çıkmayı göze almalısınız. Biz bu yokuşları göze aldık ama güzel de manzaralar gördük. Size tavsiyem geldiğiniz yerden geri dönüş gerçekleştirmenizdir.

Dönüşte Seyifler Köyünde yer alan Çoban Pınarı tesislerine tekrardan yemek ve ihtiyaç molası için uğradık. Mekan için şunları söyleye bilirim. Yolunuz düşerse bu güzel mekana uğramanızı tavsiye ederim. Bu tesisin işletenleri değişmiş ve bu da hizmet kalitesine yansımış, fiyatları öyle kopuk uçurtma gibi değil, gayet makuldü. Hizmette güzeldi.

Buradaki molanın ardından ara vermeden dönüş yoluna geçerek evimizin yolunu tutuyoruz. Kazasız belasız çok güzel bir tur gerçekleştiriyoruz. Günümüzü Ortalama 90 km. mesafe ile tamamlıyoruz. Darısı başka seferlere inşallah diyelim. Bir başka turlarda görüşmek dileğiyle