Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Kanlıçay Şelaleleri Turumuz 28 Haziran 2017

28 Haziran 2017'nin unutulmaz macera ve anılarla dolu bir gününde şehir merkezine 36 km. mesafede Karapürçek İlçesine bağlı Kanlıçay Köyü sınırları içerisinde yer alan Kanlıçay Şelalelerine bisiklet turu gerçekleştirdik.

Bu güne erken başlayarak buluşma noktamız olan Kentpark'tan sabah 07:00 gibi hareket ettik. Bu tura katılabilmek için İsmail KARSLI arkadaşım Çaybaşı Yeniköyden kalkıp 17 km pedal çevirerek sabahın erken saatlerinde buralara kadar geldi. Biz buna bisiklet aşkı diyoruz.

Hiç vakit kaybetmeden tam vaktinde Kenparktan hareket ederek düştük yollara. Yazılı Köyü yol ayrımına gelerek bir kahvehane de çay molası veriyoruz. Molanın ardından Kanlıçay tabelasını takip ederek 18 km. boyunca asfalt ve toprak yollardan geçerek sürekli olarak tırmanış gerçekleştiriyoruz.

Özellikle toprak yollar bizi inişte bayağı bir hırpaladı, iyi ki biraz kondisyonumuz vardı da hem çıkarken hem de inerken bu zorlukları aşabildik. Böyle parkurlarda deneyim, güç ve teknik çok ön plana çıkıyor. Çok şükür ki kaza bela olmadan bu turumuzu tamamladık.

Toprak yol boyunca çamur olduk, toz olduk duman olduk ama yılmadan devam ettik. Sık orman dokusu içerisinde sessizlere büründük. Böyle yerler her ne kadar güzel olsa da yaban hayatının en yoğun yaşandığı yerlerdir. Emek olmadan cesaret olmadan güzellikte olmazmış.

Yol boyunca ilerlerken birde ne görelim bizim sevin kaynağımız, dopingimiz olan küçük Osmanlı Çilekleriydi. Hemen koyunlar gibi otlanarak nerede çilek varsa bizde oradaydık. Doyasıya sizler adına yedik. Gelmeyenler artık pazardan alsın yesin ne diyelim.))))

Yolculuğumuz boyunca dere yatağını takip ederek hem derenin şırıl şırıl sesi, hem doğa kuşların bülbül sesleri eşliğinde pedal çevirdik. Böyle mutluluk ancak bozulmamış doğada olur. Nihayetinde yolun bittiği yere kadar geldik. Burada bisikletlerimizi bir yere bıraktık.

Artık yürüme vakti gelmişti, tahmini olarak 1.5 km. civarında dere yatığını takip ederek şelalelere ulaşmaya çalışacağız. Böyle yerlere gelirken yedek ayakkabı getirmenizde fayda var. Mecburen derelerden kayalardan geçmek zorunda kalıyorsunuz. Bazı yerlerde ise dereye girmek zorundasınız.

Bizde doğa sporcusu olduğumuzdan bunların hiçbirisi dikkate almadık, ihtiyaç duymadık. Atladık, zıpladık, ıslandık, tırmandık, şelalelere kadar yaşamadığımız hiçbir şey kalmadı, ısırganlar mı dersin, örümcekler mi dersin adeta doğada tek başına gibiydik. Bir çok kişiye göre böyle parkurlar korkutucu olabilir ama gülü seven dikenine katlanır misali biz büyük bir heyecan ve zevkle yolumuza devam ettik.

Nihayetinde şelalelere varıyoruz. Burada belirli mesafelerde farklı dere yataklarında 3 ayrı şelale var. Özellikle bir tanesi var ki Sakarya'mızın sayılı şelaleleri arasında yer alıyor ve adını da bu şelaleden alıyor. Yüksekliği 30 mt. civarında karporstal gibi akan Kanlıçay Şelalesinden bahsediyorum tabi ki.

Gerçekten bu güzellikleri görüp de büyülenmemek elde değil. O kadar muazzamdı ki kendimizi bu güzellikten alıkoyamadık. Hiç ayrılmak istemedik. Bu güzel anı ölümsüzleştirmek içinde fotoğraflar çektik. Umarım beğenirsiniz.

Şelalelerde 1 saat kadar vakit geçirdikten sonra geri dönüş yoluna geçiyoruz. Aslında İsmail arkadaşımın kayıt yaptırma işlemleri olmasaydı keşifte yapmak istiyorduk ama inşallah başka bir sefere diyerekten dönüş yoluna geçiyoruz.

Dönüşte 18 km. tırmandığımız yokuşu inerken Şimşek Mcquen gibiydik. Dağ bisikleti parkurunda bisiklet sürmeyeli bir hayli uzun zaman olmuştu, bu yolculuk bize çok iyi geldi, gerçekten çok keyifliydi.

Dönüş yolunda yine bir çay molası vererek evimizin yolunu tutuyoruz. Bu turda bana eşlik eden İsmail KARSLI'ya teşekkür ediyorum. Bazı şeyler anlatılmaz yaşanır misali bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle