Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Yukarıdereköy Göleti ve Keyifli Bahçe Turumuz 27 Haziran 2017

27 Haziran 2017'nin güzel bir bayram gününde, şehir merkezine 17 km. mesafede Serdivan İlçesine bağlı Yukarı Dereköy Mahallesi sınırları içerisinde yer alan Yukarı Dereköy Göletine ve Keyifli Bahçe Tesislerine güzel ve keyifli bir bisiklet turu gerçekleştirdik.

Hava gerçekten bir çok insan bırakın bu havada dışarı çıkmayı denize girmeye bile cesaret edemeyeceği kadar sıcaktı. Bisikletçi dediğin her türlü hava şartlarına karşı mücadeleci ve dirençli olduğundan yılmadan usanmadan düştük yollara.

Yukarı Dereköy tabelasına kadar geldiğimizde göstergeler 14'ncü km.yi gösteriyordu. Geriye 3 km. yolumuz kaldı ama yolun tamamı %13 ortalama eğimle sürekli tırmanıştı. 3 km.lik yokuşu büyük bir azim göstererek tırmandık. Çıkarken de yarım litre suyumuzu bu yokuşta tükettik.

Köyün merkezini çok az geçerek eski çeşme yanından toprak yolu takip ederek gölete doğru 1 km. civarında iniş yaptık. Yol toprak yol olduğundan bisikletlerimizde bu yolda uygun olmadığından yürüyerek inmek zorunda kaldık ama böyle güzellikleri görmek için 2 km. bile yürümeye razıydık.

Nihayetinde gölete varıyoruz. Her zaman ki doğa içinde büyüleyici bir manzara ile karşılaştık. Etrafta kimsecikler yoktu. Mis gibi kokan çiçekler ve papatyalar her yanımızı sarmıştı. Doğa ve huzur hepsi bir aradaydı. İnsan böyle huzur dolu ortam buldu mu ayrılmak istemiyor ama istemeyerek de olsa bu güzel mekandan nasip kısmet olursa tekrar gelmek üzere ayrılıyoruz.

Dönüş yolu üzerinde Yukarı Dereköy içerisinde yer alan Sapanca Gölüne hakim bir noktada geniş bir alana sahip Keyifli Bahçeye doğru pedal çevirdik. Mekana vardığımızda yeşilin her tonunu ve mavinin her rengini burada doyasıya yaşadık. Buraya kadar gelip de göl manzaralı çay içmeden gitmek olmaz diyerekten sizler adına çaylarımızı yudumladık.

İçimize oksijeni tam anlamıyla doldurduktan sonra bu güzel mekandan ayrılarak dönüş yoluna geçiyoruz. Serdivan Köprüsü yol ayrımından Mehmet abiyle ayrılarak evimizin yolunu tutuyoruz. Ben dönüş yolundan biraz saparak tarihi Kadı Köprüsünden geçerek 1650 yıllık Beşköprü'yü ziyaret ettim. Geçen seneye kadar bu arka mahallenin yolları parke idi ama bu sene yeni asfalt dökmüşler ve çok güzel olmuş.

Bundan sonraki turlarda 32 Evlerin ana caddesini kullanmak yerine bu yolu kullanacağım. Hem trafik çilesinden kurtulacağım hem de tarihin izlerinde pedal çevirmiş olacağım. Tarihi köprüde birkaç kare fotoğraf çekerek bu günü tamamlıyorum.

Bu turda bana Mehmet Seyyat İmamoğlu abimiz eşlik ettik. Kendisine teşekkür ediyorum. Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle.