Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Esentepe Göleti Turumuz 22 Haziran 2017

22 Haziran 2017'nin sabahı güneşli, öğleni yağmurlu, akşamı ise serin ve güzel bir gününde Serdivan İlçe sınırları içerisinde şehir merkezine 12 km. mesafede yer alan pek kimsenin bilmediği Esentepe Göletine gittik.

Bu gölete en son 2014 yılında gitmiştik. O zamandan buyana bu güzergaha hiç tur yapmamıştık. Gölete iki farklı yoldan ulaşılabiliyor. Yolun göle inen kısmı hariç tamamı kaliteli asfalt yoldan oluşuyor. Biz ise Serdivan kavşağının yeni açılan yol güzergahını takip ederek arka alt yoldan Esentepe'ye doğru hareket ettik.

İki yıl öncesine kadar bu yol tamamen toprak yoldu, şimdi ise tamamen yenilemişler ve çok güzel olmuş. Yol boyunca 3 tane kaynak çeşmesi mevcut. Bu güzel yoldan kıvrana kıvrana sürekli olarak yokuş çıkıyoruz. Ortalama olarak 350 mt. yüksekliğe kadar tırmanıp 150 mt. kadarda iniş gerçekleştiriyoruz.

Saat 18:30 gibi yola çıktık ki oruçlu olduğumuzdan hem mesafe kısa olsun hem de çok yorulmayalım istedik. Yol boyunca orman dokusunu ve kokusunu içimize kadar işledik. Böyle mis gibi doğa ortamında bisiklet sürmek kadar eğlenceli hiçbir şey olamaz. Gerçekten çok keyif aldık.

Yükseldikçe tırmanmaya başladıkça Sapanca Gölü bütün ihtişamı ve güzelliği ile bizi karşılıyordu. Adeta cennete yolculuk eder gibiydik. Nihayetinde Esentepe'nin zirvelerine varıyoruz. Artık iniş vakti geliyor. Bu gölet için herhangi bir işaret veya yön tabelası yok. Bilmeyen birisinin burayı bulması oldukça zor.

Gölete iniş kısmı tamamen toprak ve patika yoldan oluşuyor. Bu parkurda dağ bisikletlerimizin hakkını verdik diyebilirim. Gölete indiğimizde huzur dolu bir ortam bizi karşılıyor. Kuşların cıvıl cıvıl sesleri ve rengarenk bin bir çeşit çiçekleriyle adeta mest oluyoruz. Çevrede yöre halkı tarafından mantar toplayanlarla karşılaşıyoruz. Göletin etrafında kısa bir tur attığımızda da bu mantarlardan bol miktarda görebiliyoruz.

Göletin çevresi sık orman dokusu ile kaplı. Bulunduğu konum itibariyle de kuytu bir alanda gizlenmiş gibi duruyor. Sanırım zamanında sonradan kepçe ile açılmış bir gölet gibiydi. Oldukça da derin görünüyor. Bir tane de kayık gördük. Gölette balıkçılıkta yapılıyor anladığımız kadarıyla. Burada iftara yetişmek için çok fazla oyalanıp keşif yapamıyoruz ama uygun bir zamanda tekrar buraya gelerek bu doğal ortamda keşif yapmak istiyoruz.

Bu güzel günü keyifli ve eğlenceli bir şekilde kazasız belasız tamamlıyoruz. Dönüş güzergahını ise Sakarya Üniversitesi içerisinden yapıyoruz. Bu günün kahramanları Recep Eşref ÇINAR, Mehmet EŞİTEK, Emre USLU ve Talha DEMİRTAŞ'tı. Katılımcılara ve emeği geçenlere ayrı ayrı teşekkürler. Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle