Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

İl Ormanı Akşam Turumuz 07 Haziran 2017

07 Haziran 2017'nin güneşli güzel bir akşamında, şehir merkezine ortalama 12 km. mesafede bulunan, ayrıca Milli Park olarak da bilinen Sakarya'mızın en yakın ormanına yani İl Ormanına keyifli bol oksijenli bir tur gerçekleştirdik.

Bu keyifli turda bana Emin ATİK eşlik etti. Yaklaşık 2 yıldır gitmediğim İl Ormanı çok değişmişti. Biz genelde arka kısmında yer alan kapıdan giriş yapıyorduk. Burada bir demir kapı vardı. Araçlara kapalı ama yaya, bisiklet ve motosikletlerin rahatlıkla geçebileceği bir alan vardı. Bu yıl ise bu girişi tamamen tel örgülerle kapatmışlar. Ayrıca birde kulübe ve güvenlik kameraları yerleştirmişler. İşin özü bu taraf kapalıydı. Yolunuz düşerse Sapanca istikametinden girmeniz gerekiyor.

Nihayetinde Milli Parka giriş yapıyoruz. Ortam yine güzel sessiz ve sakindi, yeşilliğin her tonunu burada görmek mümkündü, doğası ve kokusu ise muhteşemdi. Artık burası eski İl Ormanı değil yenilenmiş süslenmiş yepyeni bir doğa ve imkanlara sahip harika bir yerdi. Bu yıl eskiden gençlik merkezinin kamp olarak kullandığı alanın atış poligonu olarak değiştiğini gördük. Bunun yanı sıra bir çok Milli Parkta olan konaklamak için muhteşem yepyeni bungalov evler yapılmıştı.

Bu evleri öyle güzel yerlere konuşturmuşlar ki büyülenmemek elde değildi. Fiyatları hakkında maalesef bilgimiz yok. Ama konaklamaya hazır olduğunu söyleyebilirim. Artık burada kamp yapabilir bungalov evlerde doğa ile iç içe güzel günler geçirebilirsiniz. Milli parkın bir çok yerinde güvenlik kamerası, wc, çeşme, piknik alanları, oyun alanları, mescit, büfe ve yeme içme tesisi gibi imkanlarda mevcut.

İftarını bu büyüleyici doğa harikası yerde açmak isteyen aileler buraya gelmişlerdi. Onların yerinde olmayı çok isterdim. İnşallah bizlerde en kısa zamanda burada bir organizasyon yaparız. İl Ormanın iç kısmında ulaşım tamamen asfalt yol olup, bir çok kısmında patikalar, toprak yollar ve mtb parkurları vardı. Burası için huzurun adresi diyebilirim.

Tam İl Ormanından çıkmak üzereydik ki birde ne görelim. Buraya birde Göl Teras Cafe diye göl manzaralı yeni bir tesis açmışlar. Buraya kadar gelmişken burayı da görmemek olma diyerek hemen mekana gidiyoruz. Mekan çok güzel saat 23.00'a kadar açık, iftar veriliyor. Sapanca Gölüne çok hakim yükseklikte olup güzel bir manzaraya ve muhteşem bir gün batımına sahip.

Normalde iftara yetişmeyecek olsaydım eğer kesinlikle gün batımını buradan çekerdim. Tesis ve çevresi çok temiz, yolunuz düşerse uğramanızı tavsiye edebilirim. Unutmadan İl Ormanına giriş ücretli, ama girişte Göl Teras Cafe'ye gideceğim derseniz girişte ücret ödemiyorsunuz. Uyanıklık düşünmeyin her yerde kamera var. Burada biraz vakit geçirdikten sonra çıkış kapısından çıkıyoruz. Burada 6-7 tane bisiklette var ve bu bisikletleri kiralayarak İl Ormanında özgürce dolaşabiliyorsunuz.

Tadına doyamadığımız iftara da yetişmek zorunda kaldığımız turumuzu yarım bırakarak İl Ormanına tekrar dönmek üzere evin yolunu tutuyoruz. Kazasız belasız bir tur gerçekleştiriyoruz. Bir daha ki turlarda görüşmek üzere.