Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Demirbey ve Poyrazlar Gölleri+Sakarya Köprüsü Turum 28 Mayıs 2017

28 Mayıs 2017'nin güzel bir Pazar gününde, havanın serinlemesini bekleyerek öğleden sonra Ramazandan dolayı zorlanmayacağım şekilde hafif ve biraz da keşif yapmak amacıyla bir tur yapayım istedim.

Daha önceden belirlediğim rotaya sadık kalarak, 15 km. mesafede Demirbey Köyü sınırları içerisinde yer alan sulama göletine uğradım. Gölette 3 kişi balık tutuyordu. Balık çıkıyor mu diye sorduğumda küçük bir tane yakaladıklarını, balıktan ziyade vakit geçirmek için geldiklerini söylediler.

Gölet ve çevresinde biraz vakit geçirdikten sonra daha önce gitmediğim yollara girerek keşif turuna çıktım. Yol toprak yoldu, iyi yerlerde bisiklete bindim kötü olan yerlerde ise yürüdüm. Bu gittiğim parkur sık orman dokusuna sahipti. Yol boyunca iki tane de ayrı küçük gölete denk geldim.

Buradan gitmemin nedeni hem keşif yapmak hem de Poyrazlar Gölüne buradan direk gitmekti. Parkurun tam mtb bisikletlerine uygun olduğunu söyleyebilirim. Ben maalesef yürümek zorunda kaldım. Yalnız unutmadan sık orman dokusu olduğundan çok ıssız. Her şeye rağmen cesaretimi toplayarak bu yoldan Poyrazlar'a kadar yürüdüm. Yol boyunca kuş sesleri adeta kulağımı mest etti. Hele ki mis gibi kokan bin bir çeşit çiçeklerle dolu orman dokusu beni büyülemişti.

Ortam doğal olunca su ve kara kaplumbağasına denk geldim. Özellikle kara kaplumbağası minik ve sevimliydi. Biraz severek onları doğasına bıraktım. Poyrazlar Gölünün tam karşısında araç trafiğine kapalı olan yoldan ana yola kadar doğa ile iç içe yolculuk ettim.

Bu güzergahta özellikle göle sıfır noktada yer alan çocuk parkı beni büyülemişti. Genelde herkes diğer tarafta yer alan Milli Park'a gider. Tam karşısı keşfedilmeyi bekleyen bir doğaya ve manzara sahip çok güzel yerler var. Bende gizli kalmış yerlerde doyasıya turladım.

Daha sonra dönüş yoluna geçtim. Tam Karasu kavşağına geldiğimde birde Sakarya Köprüsüne uğrayayım dedim. Bu gün Pazar olduğundan sanırım balık tutanlar çoktu. Burada çok oyalanmadan gizli bisiklet yolunu takip ederek Sakarya Stadının oraya kadar geldim. Stadın oradan merkeze doğru dönüş yaptıktan 1 km kadar ileride sol tarafta tarla içerisinde o kadar çok gelincik gördüm ki, kendimi bir anda tarlanın içerisinde buldum. Manzara o kadar büyüleyiciydi ki kendimi buradan alıkoyamadım.

Daha sonrada iftara geç kalmamak için evin yolunu tuttum. Kazasız belasız turumu tamamladım. Parkur boyunca çeşme, bakkal, cami gibi genel ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek her şey mevcuttur. Bir daha ki turlarda görüşmek üzere..