Alternate Text
Ana Sayfa | Site Ağacı | Arama
  Uyuşturucu.jpg
 
 
 
sakaryavaliligilogo.png 

  Sakaryabuyuksehirbelediyesilogo.png
 
  

 

   



Hendek-Akyazı Turumuz 07 Mayıs 2017

Mayıs ayının güzel bir Pazar gününde Çökekler, Çatalköprü, Ormanköy, Hendek, Akyazı ve Çaybaşı üzerinden Adapazarı'na kadar ortalama 17 bisiklet dostu ile birlikte 90 km. pedal çevirerek güzel bir gün geçirdik.
İlk olarak tarihi Sakarya Köprüsünde ilk gelen kafileyle hatıra fotoğrafı çektirdik. Köprün hakkında birkaç bilgiye de yer verelim.
----------------------------------------------------------------
Sakarya Köprüsü 1937'de 93 bin liraya yapıldı.
Dönemin Bayındırlık Bakanı Ali Çetinkaya tarafından “Bizzat Atatürk’ün emriyle” yaptırıldığı ifade edilen “Sakarya Köprüsü”, 1936-37 tarihinde inşa edilmiştir. 1934 Temmuzunda karayolu ile Bolu üzerinden Adapazarı’na gelirken, şimdi Kumköy yakınlarında bulunan ahşap Tavuklar Köprüsünden geçen Atatürk’ün, köprünün yetersizliğini görüp, “sağlam ve güvenli beton bir köprünün inşası” emrini vermiş olması olasıdır. 108.60 metre uzunluğunda, 4.80 metre genişliğindeki köprü 93.000 lira harcanarak tamamlanmıştır. Betonarme Bowstrink tipinde inşa edilen, her biri 35 metre açıklığında üç ayağa sahip köprünün 1970’lere kadar bölgede sıkça rastlanan su taşmalarına-baskınlarına karşı da fevkalade dayanıklı olduğu görülecektir. Köprüye; 1530 tarihli haritada varlığı görülen bitişiğindeki köyün adından dolayı “Trabzanlar Köprüsü” veya Adapazarı yönündeki semtin adından dolayı “Güneşler Köprüsü” denilmişse de, asıl yaygın olan isim “Sakarya Köprüsü”dür. Nitekim 2009 yılı itibarıyla günümüzde de “Eski Sakarya Köprüsü” adıyla anılmaktadır.
-------------------------------------------------------------------
Daha sonra Orman köye kadar yeşillikler içerisinde yolculuk ettik. Köye vardığımızda güzel memleketimizin güzel insanlarının arasında lezzetine doyumsuz tavşan kanı çaydan kana kana içtik. Çaylarımızı yudumlarken birkaç arkadaşımız daha bize yetişerek turumuza iştirak etti.
Yol boyunca Deniz abimizin iki defa lastiği patladı. Bunun dışında bir aksilik olmadı çok şükür. Molanın ardından Hendek İlçesine vardık. Km. saatleri 38'nci km. gösterirken öğlen vakti de gelmişti. Öğlen demek yemek demek, bizimde uğrak mekanımız olan özellikle köftesiyle meşhur Kutsallar Lokantasına gittik. Burada sizlere afiyet karnımızı doyurduk.
Yemeğin ardından Hendek'in merkezinde yer alan tarihi çınar ağaçlarının gölgesinde Hendek'li bisikletçi kardeşlerimiz ve ağabeylerimizin de eşliğinde doyumsuz cay keyfi ve hoş sohbetler ettik. Sohbet ve çayların ardından Hendek'e gelip de Gaffar OKKAN'ı ziyaret etmemek olmaz diyerekten hemen mezarının başına giderek hem ona hem de geçmişlerimize dualar ederek hediye eyledik. ALLAH kabul etsin.
-------------------------------------------------
Gaffar OKKAN kimdir?
Ali Gaffar Okkan, Sakarya İlinin Hendek ilçesinde 1952 yılında doğdu. 30 Eylül 1970 tarihinde Polis Koleji'nden, 29 Eylül 1973 tarihinde Polis Akademisi'nden mezun olarak İzmir İl Emniyet Müdürlüğü'ne Komiser Yardımcısı olarak atandı.
Bu ilde Emniyet Âmirliği rütbesine kadar çeşitli birimlerde görev yaptıktan sonra, 1983 yılında Şanlıurfa İl Emniyet Müdürlüğü'ne atanarak, 1985 yılında şube müdürlüğüne terfî etti. 1986 yılında Eskişehir İl Emniyet Müdürlüğü kadrosunda görev aldı. Bu ilde 1992 yılında Emniyet Müdür Yardımcısı oldu. 6 Aralık 1993 tarihinde 1. sınıf emniyet müdürlüğüne terfî ederek Kars İl Emniyet Müdürü olarak atandı. 18 Kasım 1997 tarihinde Diyarbakır İl Emniyet Müdürü olarak göreve başladı. Bu arada İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetiminden mezun oldu.
Kars Emniyet Müdürü iken, Diyarbakır gibi yıllarca PKK ve Hizbullah terörünün ve aşırı göçün ağır sonuçlarını yaşayan bir ile emniyet müdürü olarak atandı. Hüseyin Velioğlu'nun İstanbul Beykoz'daki villasına yapılan baskında büyük rolü vardı. Gaffar Okkan, Hizbullah'ın çökertilmesinde çok önemli bir rol oynadı. Kadın polisler Diyarbakır'da ilk kez onun emriyle sokağa çıktılar, trafiği yönettiler. Gaffar Okkan; İki küçük otomobil aldı ve mavi-beyaza boyattı, İkişer kadın polis görevlendirdi. Bir otomobil kaybolan çocukları toplayıp ailelerine teslim ediyor, diğeri de yürümekte zorlanan yaşlılara yardım ediyordu. Havaalanındaki kadın polisler yaşlı yolcuların bilet işlemlerini yaptı, uçağa kadar götürdü. Havaalanına tekerlekli sandalye aldırdı. OKKAN'ın ilklerinden biri de şehrin kritik noktalarına kurdurduğu kameralardı. Gece yarılarına kadar makam odasındaki dev ekranda sokakları gözlerdi.
Suikast
Diyarbakır İl Emniyet Müdürlüğü görevinde iken 24 Ocak 2001 günü saat 17:40 sıralarında makâmından Valilik Binası'na makam aracıyla seyir hâlinde iken, Sezâi Karakoç Bulvarı üzerinde Et Balık Kurumu ile Eflatun Park arasında, kimliği belirsiz kişilerce pusuya düşürülerek açılan ateş sonucu olay yerinde hayatını kaybetti
-----------------------------------------
Buradan ayrılarak köylerden muhteşem manzaralar eşliğinde Akyazı İlçesine, akabinde ise yine köy yollarından Adapazarı'na kadar devam ettik. Ayrıca yol boyunca bir köyde de çay molası verdik.
Yolculuğumuz havanında, yollarında, manzaralarında, katılımcıların da muhteşem olmasından dolayı çok güzel ve keyifli geçti. Uzaktan yakından gelerek emeği geçenlere teşekkür ediyor yine bekliyoruz. En kötü günlerimizin böyle olması dileğiyle…

Hendek-Akyazı (1).jpg
Hendek-Akyazı (10).jpg
Hendek-Akyazı (11).jpg
Hendek-Akyazı (12).jpg
Hendek-Akyazı (13).jpg
Hendek-Akyazı (14).jpg
Hendek-Akyazı (2).jpg
Hendek-Akyazı (3).jpg
Hendek-Akyazı (4).jpg
Hendek-Akyazı (5).jpg
Hendek-Akyazı (6).jpg
Hendek-Akyazı (7).jpg
Hendek-Akyazı (8).jpg
Hendek-Akyazı (9).jpg


Bu site Kültür ve Turizm Bakanlığı Bilgi Sistemleri Dairesi Başkanlığı tarafından hazırlanmıştır.
Bu sayfa 46 kez gösterilmiştir.