Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Güvercinlik ve Aşırlar Göleti Turumuz 04 Mart 2017

2017 Mart ayının ilk hafta sonu olan sabahları sisli öğleden sonraları güzel ve güneşli bir Cumartesi gününde, içinde doğa sevgisi olan gönüllü 3 bisiklet dostu ile birlikte yollara düştük.

Yol güzergahı olarak giderken Kazımpaşa-Alandüzü-Ambarlı-Tepebaşı-Güvercik istikametini dönerken ise Güvercinlik-Tepebaşı-Çavuşoğlu-Yenice-Korucuk-Adapazarı istikametini kullandık.
Yol ise tüm bisikletlere uygundu. Trafikte yok denecek kadar azdı. Yaklaşık olarak merkezden 29 km. kat ederek ilk hedefimiz olan Güvercinlik Göletine gideceğiz. Yol boyunca da 3 tane yokuş bulunuyor, 1 tanesi ise hatırı sayılır nitelikteydi.

Kazımpaşa'ya kadar hava serin ve sisliydi, görüş mesafesi 300 mt. civarındaydı. Alandüzü yokuşunu çıktıktan sonra sisten eser yoktu. Hava tamamen açık ve ısıtıcı birde güneş vardı. Alandüzünden Akmeşe istikametine doğru mezarlığın yanındaki yoldan aşağıya doğru iniyoruz. Bu yol geçen senelerde bir çok yeri toprak yoldu, bu sene ise tamamen yeni asfalt yaptıklarından yok çok güzeldi.

Yaklaşık olarak Alandüzünden 3 km. kadar ilerledikten sonra yolun sağında büyük bir at çiftliği var. Bu turumuzda buradaki atları görme şansımız vardı. Genelde yetişkin değil de genç atları görebildik. Zaman zaman bu durum değişiklik gösterebiliyor. Burada biraz fotoğraf çektikten sonra yolumuza devam ediyoruz. Akmeşe-Ambarlı yol ayrımına vardığımızda eski bir kilise bizi karşılıyor.

Bu kilisenin içerisi harabe durumda, bizler içerisine girmiyoruz. daha önceki yıllarda girdiğimizde zemin ve tavan dan hem kilise hem de cami olarak kullanıldığını açıkça görebiliyoruz. Burada oyalanmadan yolumuza devam ediyoruz. Yol o kadar sakin ve temiz ki, yolculuğumuza keyif katıyor. Yol boyunca bir sürü kaynak suyu çeşmesi mevcut.

Meşhur Ambarlı-Tepebaşı yokuşuna geliyoruz. Burası yaklaşık olarak 1.5 km. mesafe %10 eyimli bir yokuş. Yavaş yavaş burayı çıkıyoruz ve yokuşun sonunda sağda parkın hemen yanında Tepebaşı kahvesinde çay molası veriyoruz. Buradaki büyüklerimizle de koyu bir sohbet ediyoruz.

Sohbetin ardından 4 km. da kat ederek tüm görkemi ile bizi Güvercin Gölü karşılıyor. Bu sene yağışlar çok bereketli geçtiğinden gölün su seviyesi ise çok yüksekti. Temizliği ise muhteşemdi. Hatta bir ara girip yüzsek mi diye düşünmedik dersek yalan olur. Burada pikniğe gelen 1-2 araç 1-2 de balık tutan vardı. Burada kaynak çeşme var. Çadır için çok uygun. Bakkal 1 km. mesafede var. Bir başka zaman buraya kamp yapmaya geleceğiz inşallah.

Burada 30 dakika kadar turluyoruz ve gölün tüm güzelliklerini içimize çekiyoruz. Mart ayında olduğumuzdan papatyalar ve çiçekler her yeri süslemişti. Buradaki doyumsuz güzellikten sonra hatırı sayılır yokuşları geri çıkarak diğer yoldan dönüş yolundaki Aşırlar Göletine doğru yolumuza devam ediyoruz. Yol boyunca tertemiz köylerden ve yollardan ilerliyoruz. Hava güneşli ve tertemizdi, oksijeni içimize doyasıya çekiyoruz. İnsan böyle turlarda ömrüne ömür katıyor.

İnişli çıkışlı yolculuktan sonra Aşırlar Göletini görüyoruz ama yanına kadar gitmiyoruz. Gitmemizin nedeni ise yakından o güzelliğini göremiyoruz, yüksekten ve uzaktan çok daha cezbedici ve görkemli görünüyordu. Burada da biraz vakit geçirdikten sonra Korucuk-Camili yolu takip ederek kazasız belasız bir yolculuk yaparak turumuzu tamamlıyoruz.

Bir dahaki turlarda görüşmek dileğiyle