Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Taraklı Geyve Boğazı Turumuz 22 Ocak 2017

22 Ocak 2017'nin güzel bir pazar gününde 65 Km. mesafede bulunan Şener ŞEN'in mümkünlü kasabası, ayrıca şimşir tarak ve şimşir kaşığıyla, uhut tatlısıyla meşhur tarihi ev ve konaklarıyla yıllara meydan okuyan eski ipek yolu üzerinde İstanbul'dan Ankara geçiş güzergahı üzerinde bulunan Taraklı İlçesine doğru 3 gönüllü bisiklet dostu ile yokuşlu ama bir kadar da keyifli bir gün geçirdik.

Saat sabah 08.40 geçe buluşma noktamız olan Kentpark'tan hareket ederek ortalama 25 km hılzla Geyve İlçesine kadar ilerliyoruz. Hava serin ve güneş gün boyunca görünecekmiş gibi yapıp hiç içimizi ısıtan o görüntüsünü ve ışığını bize göstermiyor. Bu nedenle hava da soğuk doğal olarak ama tedbirli olduğumuzdan geçen haftaki Kartepe zirvesine yaşadığımız üşümeleri bu turda yaşamıyoruz.

Yokuşları tırmanmadan önce yine gıda takviyesi alıyoruz. Ardından 15 km boyunca tırmanmaya başlıyoruz. Tırmandıkça tepelerde dağlarda karlar görüyoruz, o karların soğuğuda doğal olarak bize yansıyordu. Biz çok kar bekliyorduk ama nedense tur boyunca yol boyunda ve yerleşim yerlerinde kar göremedik. Sonbahar havası vardı. Yollar ıslak ve karlı olur, inerken de sorun yaşarız diye mtb bisikletleriyle gitmiştik, tur sonunda keşke yol bisikletleriyle gitseymişiz dedik ama iş işten geçmişti, ne diyelim sağlık olsun.

Yol boyunca doğal kaynak suları mevcut. Suları ise muhteşemdi, Soğuksu beldesindeki caminin suları akmıyordu, oralarda kar vardı ve daha soğuktu. Nihayetinde 15 km.lik tırmanma bitmişti, artık inişe geçme vakti gelmişti, ortalama 6 km. civarında öyle bir iniş gerçekleştiriyoruz ki hızları ne siz tahmin edin ne de biz söyleyelim. Doğal olarak mtb lere güveniyoruz. Unutmadan yolun durumunun iyi olduğuna bakmayın, yerler kırağı ve buzlanma olmasın diye tuz dökmüşler. Bazı doğal kaynak suları ise adeta buz tutmuş, sulakları ise buz gölüne dönmüştü.

Güzel bir inişin ardından tatlı tatlı 7 km. civarına yine tırmanmaya geçerek Taraklı'ya varıyoruz. Her zamanki Taraklı tabela yolundan değil de keşif yaparak bilmediğimiz bir yoldan Taraklı'nın alt mahallesinde tamda ilk gitmek istediğimiz yere nokta atışı yaparak 7 asırlık Çınar Ağacının oraya varıyoruz. Ana yoldan gelseydik eğer 2-3 km. fazladan yol yapıp birde yokuş çıkacaktık. Bu yolu öğrendiğimiz iyi oldu. Keşif her zaman iyidir ve yapmaya devem edeceğiz.

Bu çınar ağacının yanında birkaç fotoğraf çekildikten sonra Taraklı'nın tarihi sokaklarında pedallıyoruz. Bisikletlerimizi tam merkezde yer alan park alanına kitliyoruz ve gezilecek görülecek yerleri yürüyerek gezmeye başlıyoruz. Manzarayı daha iyi görebilmek için Taraklı'nın en yüksek tepesine bir zamanların kale olarak kullanıldığı zirvesine doğru çıkış gerçekleştiriyoruz. Bura çıkmak için 2 alternatif yol var ve kesinlikle yükseklik korkusu olanlar ve çocukların çıkmamasını tavsiye ediyorum.

Yukarıda güzel kareler çekildikten sonra inişe geçeceğiz ama birde ne görelim bir keşif daha bir iniş yolu buluyoruz arka kısımlarda, hemen bu yolu deneyerek inişimizi gerçekleştiriyoruz Bu yol oldukça emniyetli ama biraz dolanmaçlı yoldu. Her şeye rağmen güzeldi. Neyse artık karnımız acıktı hemen açık lokanta arıyoruz. Pazar olduğundan bir çok yer kapalı genelde pideciler açık. Tam umudu kesmişken bir lokanta buluyoruz ve burada karnımızı doyuruyoruz.

Yemek yedik güçlendik artık, tabi neticesinde gezdikte artık geri dönme vakti gelmişti, kısa bir video çekelim anı olsun derken birden ne görelim. Bizim eski gönül dostumuz Rıdvan'da karşılaşıyoruz. O da bizim Taraklı'ya geleceğimizi biliyormuş bizi arıyormuş, bizi görünce çok sevindi tabi ki bizde çok sevindik ve mutlu olduk, ayak üstü sarıldık ve 10-15 dakika kadar sohbet ettik. Güzel ve samimi dostluklarımızı perçinleştirdik. Kendisine teşekkür ederek oradan ayrılıyoruz. Konaklar için şu bilgiyi de eklemek istiyorum. Kadirler Konağı için, 14 kişilik kapasitesi vardır, tek kişi sabah köy kahvaltısı dahil ısıtma ufo ile 85 TL. Çakırlar Konağı 22 kişilik kapasitesi vardır. Fiyatı daha makul 70 TL. Isıtma soba ile, Hisar Konağı belediyeye ait olup burada konaklama yapılmamaktadır. İletişimlerini internetten bulabilirsiniz.

Dönüşte biraz iniş biraz çıkış ve süper inişin ardından Geyve'ye kadar iniyoruz. İniş kadar zevkli bir şey yok şu hayatta gerçekten. Çıkışlar her zaman eziyet olmuştur ama çile yoksa zaferde yoktur. Geyve'nin Alifuatpaşa Beldesinde Geyve boğazının zirvesinde yer alan eskiden Geyve Boğazı savaşlarını buradan kontrol edilir buradan savunulur ve savaşılırdı. Kuvai Milliye Komutanı Ali Fuat CEBESOY'da ve yine Ali Fuat CEBESOY'un Müzesi de Alifuatpaşa Beledisinde Tarihi II.Beyazıt Köprüsünün hemen yanı başında yer almaktadır.

Bizler ise bu manzarayı görmek ve geçmişe bir yolculuk gerçekleştirmek için zirveye çıkıyoruz. Çıkmasına çıkıyoruz ama uzaktan bakınca yol varmış gibi yaklaşınca yol yokmuş gibi gidiyoruz ve doğal olarak yolu bulamıyoruz. Bizde çözüm bitmez bir patikadan içeri dalıyoruz, bisikletlerimizi bir ağacın altıca kitliyoruz ve bulduğumuz araziden çivileme misali dikine 200 mt. kadar zorda olsa tırmanarak çıkıyoruz. İyiki de böyle yapıyoruz çünkü 10 dakikada zirveye varıyoruz.

Yukarıya çıktığımız da ise bir yol olduğu görünüyor ama nereye gittiğini bilmiyoruz. Zaten bizi de ilgilendirmiyor artık. Dönüşü de buran yapıyoruz. Zirve için şunu söyleyebilirim. Tüm Geyve boğazına hakim nokta da ve çok güzel bir seyri var. Sürekli rüzgar alan bir tepe olduğundan üstünüze bir şeyler giymekte fayda var. Bura hatıra fotoğrafı ve duaların ardından dönüşe geçiyoruz.

Dönüş yolunda rüzgarı karşımıza alıyoruz ve onunda mücadele ederek 20-25 km. hızlarda son bölümlerde ise biraz daha hızlı bir şekilde sağ salim kazasız belasız bir yolculuk daha gerçekleştiriyoruz. Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle..

Günün Özeti:

Toplam Mesafe: 65-65=130 km.
Ortalama Tempo: 20 km.
Bisiklet Sürme Zamanı Gidiş: 3 Saat Dönüş 2.30 Saat
Tahmini Maliyet: 10-15 TL. Arası
Maksimim Yükseklik: 700 mt.
Minimum Yükseklik: 31 mt.