Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Pembe Pedallar Kanserle Mücadele Ekibini Uğurlama-Karasu ve Molaköy Turu 14 Mayıs 2016 Bisiklet Turu

14 Mayıs 2016 güzel bir Cumartesi günü buluşma noktamız olan Kentpark Cafe Büyük Değirmenin ününden saat 09:30'da 25 kişilik bisiklet gönüllüsü ile Ankara-Viyana arası Sağlık Bakanlığı çerçevesinde Kanserle Mücadele kapsamında güzergah noktalarından birisi olan İlimiz Serdivan Tunatan Kavşağında yer alan Limapark Otelde konaklayan Pembepedallar ekibini İstanbul'a uğurlamak için hareket ettik. Otelin önünde protokol konuşmaları, kanserle mücadelenin anlatılması ve yaşatılması adına tişörtler dağıtıldı, kanser hastalığını temsilen pembe renkteki tişörtleri ve burada bulunan pankartları da alarak desteklerimizi gösterdik. Bu alanda toplu fotoğraflar çekildikten sonra Pembepedallar ekibini Serdivan Köprüsüne kadar uğurladık, bizlere teşekkür ederek onurlandıran ekibe de ayrıca çok teşekkürler ediyoruz. Kendilerine amacına ulaşan kazasız yolculuklar diliyoruz. Web Sitesi İçin: http://www.pembepedallar.com/
Youtube Videosu İçin: https://youtu.be/elODSYR6IkA

Uğurlama bittikten sonra toplu halde Karasu İlçesine doğru hareket ettik, yolculuğumuz boyunca rüzgarın etkisiyle de güzel ve rahat bir sürüş gerçekleştirerek 824 km. yol kat ederek Sakarya Nehrinin Karadeniz'e döküldüğü yer olan Yenimahalle yol ayrımına kadar geliyoruz, burada grubu ikiye bölerek bir grup Karasu sahiline kumsalda denize girmek için yüzmeye gidiyor bir grup ise Yenimahalle'de asırlık çınarların gölgesinde genel ihtiyaç molası vermek için ayrılıyor. Yol ayrımında bir arkadaşımızın lastiği patlıyor ve hemen kendisi yanında getirmiş olduğu yedek lastiği takarak duruma müdahale ediyor.

Benimde katıldığım ilk grup Yenimahalle Nehir Cafe'de kahvaltı, çay ve yemek molası veriyoruz. Karasu'dan iki yeni öğretmen bisikletçi arkadaşımızda bize eşlik ederek sohbetler ediyoruz fikir alış verişleri yapıyoruz, ortam sohbet çok güzel, çaylar içildi yemekler yenildi her şey buraya kadar gayet güzel ve keyifliydi, mutfakta bulaşıkları yıkamaya sıra geldiğinde hiç kimsenin beklemediği bir fiyat tablosu ile karşılandık. Geçen sene 15 TL. olan kahvaltı 5 TL. artarak 20 TL. olmuş üstelik bu kahvaltı tabakta klasik kahvaltı (Serpme Kahvaltı Değil), köfte yiyen arkadaşlar ise 18 TL. bir ücret ödedi, bir zamda buna gelmiş. Bir köftenin bu kadar pahalı olması da adeta bizleri şoke etti. O an için kimse sesini çıkartmadı ama 20 yıldır gidilen bir mekanın sabit müşterilerine böyle uygulamaların yapması çok üzücüydü. Nehir Cafe'yi kara listeye alarak burayı proteste ediyoruz ve bir daha gitmemek üzere sözleşiyoruz.

Yenimahalle'den ayrılarak Karasu Plajına doğru 3 km. bisiklet sürdükten sonra adeta 400 kişilik kalabalık bir ordu ile karşılaşıyoruz. Çocuklar gençler kendini genç hissedenler adeta buraları doldurup taşırdılar. Bizlerden önce buraya araçla teşvik eden Tuncer hocanın bisikletçileri de burada önceden yerini alarak desteklerini sundular. Hepsi her koldan burada çalıştılar, masalar kurdular, çekilişe katılacaklara isim ve numara verdiler, organizasyonca büyük emekleri oldu onlarada ayrıca çok çok teşekkürlerimizi iletiyorum. Bu organizasyonlarda gözle görülmese de emekleri çok büyüktür. Bu coşkulu kalabalık için şunu söyleyebiliriz ilgi gerçekten büyüktü. Plajda yer alan cafe'de çay molası veriyoruz bir yandan da fotoğraflar çekiyoruz çekiliyoruz. Güzel hazırlıklar yapılmış, ben bir küçük anımı paylaşmak istiyorum. Bu plajda yer alan cafe'den bir soda alıyorum neredeyse 10 TL. ücret istiyor, ücretini sormadan açtırmış bulundum ve ekledim bilseydim bu kadar fiyatı olduğunu kesinlikle açtırmazdım. Bir daha buraya gelmem ve hiçbir şey içmem. Turistik bölge diye bu kadar fiyatların olması turizmi geliştireceğine öldürmeye yönelik olduğunu düşünüyorum. Geçen sene tv'ye çıkmıştı bodrumda bir mekanda 4 kişilik pide ve salata için 7000 TL. hesap gelmişti. buraları da böyle devam ederse sonumuzu hiç iyi görmüyorum. Bir an önce halka hizmet yönünde uygulamaların yapılması gerektiğini düşünüyorum.

Daha sonra burada toplanan geleceğin bisikletçilerine çekilişle 3 adet bisiklet ve bir çok hediye verilmek üzere çekiliş numarası verildi ve ardından Saat 15:00'da gerekli tedbirlerin eşliğinde coşkulu kalabalıkla plaj caddesi boyunca kriteryum yapılarak bizlerin öncülüğünde Sağlık İçin Bisikleti Seçin turu tamamlandı. Turun ardında burada toplanan herkesi çekiliş heyecanı ve hediyeler sardı. Çekilişi Karasu Belediye Başkanı, Kaymakamı gibi önemli isimler yaptı. Hediyelerini kazanan miniklerin sevinci görülmeye değirdi. Kazanamayanlar ise umutlarını gelecek senelere taşıdı.