Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Hendek Uludere Şelalesi 12 Mart 2016 Bisiklet Turu

Müdürlüğümüz ve Sakarya Bisiklet ve Doğa Sporları Derneği İle Ortaklaşa Gerçekleştirdiğimiz turu
12 Mart Cumartesi günü buluşma noktamız olan Kentparktan uykusuzluğu göze alarak, macera ruhunu körüklemiş,
her şeye rağmen ben buradayım diyen 3 mahşerin atlısı ile düştüğümüz toplamda 80 km.lik
yolculuğumuzun 37.nci km. Hendek'in medarı iftiharı Ramazan Abimizin yanına uğradık.

Bize her zaman göstermiş olduğu saygı ve hoşgörüsü içerisinde orada bulunan
 diğer dostlarla birlikte zamana meydan okuyan tarihi eserlerin eşliğinde kuzine misali
sobanın başında üzerinde semaver misali demlik çayımızla hoş sohbetler ettik.

Sohbetin ve ikramın ardından şelaleye gitme vakti gelmişti. Ramazan abimiz bende geleyim dedi ve düştük yola.
 3 km. mesafede bulunan Hendek Uludere deresinin sonunda bulunan Alabalık Tesisine varıyoruz.
Burada bisikletlerimizi ağaca kitleyerek maceralı bir yolculuğa hazırlandık. 1.5 km. boyunca
dereden sudan ve dikenli patikalardan geçerek şelaleye gitmek için düştük yollara,

100 mt. ilerledikten sonra Alabalık tesisinde kahvaltı için gelen geleceğin öğretmen adayları gençleri de
 aramıza alarak toplamda 18 kişi olarak maceralı ve zorlu parkurda ilerlemeye başladık.
Yolculuğumuzun zaman dilimi olarak ne kadar sürdüğünü bilmiyorum ama heyecanlı maceralı geçtiğini söyleye bilirim.

Bütün zorluklara rağmen şelaleye vardığımızda herkes kendinden geçiyor ve şelalenin serin sularına kendilerini bırakıyorlar.
Herkes kendince eğleniyor, fotoğraflar çekiliyorlar, bende her zaman ki gibi sorvivor misali her yere tırmanıyorum,
 bir tepedeyim bir deredeyim. Ortamın tadını çıkartıyorum.

Aşağıya indikten sonra Ramazan abimizle sıkı bir güreşe tutunuyoruz))) o anları anlatmak değil de yaşamak gerekirdi.
Artık geri dönme vakti gelmişti, giderken zorlandığımız yolculuğumuzda dönüşte uçuşa geçmiştik,
 güzergah boyunca yıkılan ağaçlar, açan çiçekler, tertemiz berrak dere eşliğince medeniyete kavuşuyoruz.
Bizim malum 40 km. dönüş yolumuz var. karnımızda zil çalıyor,

Öncen Ramazan abimizin dükkanına gidiyoruz sobayı yakıyoruz çayları demliyoruz,
manavdan domates salatalık alıyoruz, peynir zeytinde Ramazan abimizin ikramı, karnımızı doyuruyoruz,
 Oraya gelmişiz nostalji Mercedes'e binmemek olmaz, bindiğimizdeki hissi tarif etmek mümkün değil.

Artık ayrılış vakti geldi, helalleştik ve Adapazarı'na doğru düştük yollara,
hepimiz mtb bisikletlerle gittiğimizi de hatırlatmak isterim. 1 saat 15 dakikaya Hendekten Adapazarı'na evimize sağ sağlim varıyoruz.
 Emeği geçenlere katılımcılara tşk. Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle.