Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Mecidiye Şelalesi 14.02.2016 Bisiklet Turu

Müdürlüğümüz ve Sakarya Bisiklet ve Doğa Sporları Derneği ile ortaklaşa düzenlediğimiz turumuza 14 Şubat 2016 günü güne sabaha karşı yağan yağmurla başladık,
 acaba yağacak mı diye düşünürken, korkusuz cengaverlerle buluşma noktamız olan Kentparktan 11 kişi olarak Karapürçek İlçesine bağlı Mecidiye Köyünde yer alan
Mecidiye Şelalesine doğru koyulduk yola. İlerledikçe hava da iyice açtı, içimizde vücudumuzda iyice ısındı,
ilerliyoruz ama bir rüzgar var ki adeta adamı dövermiş gibi önden eserek bizi parçalıyordu, biraz da azimle mola vermeden Karapürçek İlçesine varıyoruz,
bizi burada Akyazı İlçesinden katılan 3 gönüllüyü de aramıza alarak 14 kişi olarak ilçe merkezindeki çay bahçesinde çay molası veriyoruz.

Aramızda acıkanlar, bu mola içerisinde karınlarını doyurdular, geriye kalanlar yemeği dönüşe sakladılar, mola bitti, artık yola koyulma vakti,
havalar yağışlı geçtiğinden bizi nasıl bir manzaranın beklediği ise bilinmiyor, yol ayrımına geldik, asfalt yol bitti toprak yol başladı,
yaklaşık olarak 1 km. civarı bozuk toprak yolda binenler inenlerle birlikte şelaleye doğru ilerliyoruz, ilerledikçe uzaktan şelale görünüyor.
400 mt. den bile bakınca muhteşem görünüyor, yanına bir varıyoruz, bu şelaleye bir çok defa geldim ama hiç bu kadar güzel halini görmek nasip olmamıştı,
şelalenin dibine kadar geldik ama karşıya geçmemiz de lazım, atlayanlar zıplayanlar, suya girenler ayakkabılarıyla geçenler, yalınayak geçenler derken karşıya geçiyoruz,

Şelale öyle güzel akıyor ki tam karpostallık, buraya kamp için gelmeye karar veriyoruz. birde güzel yeşillik oturma alanı ve yeşilliği var,
bol oksijen temiz hava keyifler 10 numara, aramızda hızlı gençler var tabii, biz artık ihtiyar oluyoruz))) şelalenin üstüne çıkmaya karar veriyoruz,
şelalenin üstünde 2 ayrı şelale daha var, birisi 2 metre diğeri 5 metre, her ikisi de bir birinden güzel ve doğal, kayalarda rengarenk çiçekler adeta baharın habercisi oluyor,
gözlerimizin renkleri değişiyor içimiz ferahlıyor. Şelalenin tam üstüne çıkmaya çalışıyoruz ama suyun hırçın akan şiddetinden maalesef üstüne çıkamıyoruz.
yukarında biraz oyalanıyoruz fotoğraflar çekiliyoruz, 1 saatten fazla burada ferahlıyoruz. artık geri dönme vakti, tur gerçekten ufak tefek aksilikler dışında gerçekten harika geçiyor.
giderken o kadar zorluk çektik artık keyfini sürme vakti, rüzgar arkadan esiyor, dönüşte benzine su katmışçasına ibre minimum 40 km. hız gösteriyor uçuyoruz uçuruluyoruz,
 bir bakmışız ki Adapazarı'na varmışız. Keyifli ve eğlenceli bir tur geçiriyoruz. Emeği geçenlerin katılanların ayaklarına sağlık. Bir dahaki turlarda görüşmek dileğiyle…