Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Aşırlar ve Güvercinlik Gölleri 27 Aralık 2015 Bisiklet Turu

27 Aralık 2015 Pazar günü Müdürlüğümüz ve Sakarya Bisiklet ve Doğa Sporları Derneği ile ortaklaşa düzenlediğimiz
Aşırlar ve Güvercinlik Baraj Gölerine eğlenceli ve keyifli bir tur gerçekleştirdik. Turumuza buluşma noktamız olan
 Kentpraktan saat 10.10 geçe 8 kişi olarak toplanarak hareket ettik. Hava açık ama sabah desem sabah değil acayip bir soğuk vardı,
 ısınmak için biraz tempo yaptık ama yine ısınamadık, çok şükür Camili ve korucuk rampaları adeta ısınmamız için imdadımıza yetişti,
rampaları çıktıktan sonra neyseki hava iyice açtı da bu soğuktan kurtulduk.

Cemil arkadaşımız biraz rahatsızlandı ve turu yarım bırakmak zorunda kaldı istemeyerekte olsa geri dönmek zorunda kaldı,
kendisine geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz.

Yolumuza devam ederek korucuktaki camiye mataralarımızı doldurmamız için gidiyoruz birde ne görüyoruz vanaları sökmüşler haydaa dedik,
hızır batuhan imdadımıza yetişti çantasından pense çıkardı ve vanayı açtı mataralarımızı doldurduk ama bizi bir gülme sardı kopuyoruz))
yanında pense taşıyan bisikletçi olarak tarihe geçti))

Daha sonra 1 m.lik toprak yoldan ilerliyoruz her 30 mt.de bir araçlar elinde tüfekli avcılar, dedik ne oluyor yol kesen ajanlar gibiydiler,
hepsine selam verdik geçtik ama hiç bu kadar avcıyı bir arada görmemiştim, kesin birşeylerin peşlerindeydiler.
Bir araçta bizi takip edip duruyor dedik her halde yabancı durduk onuda durdurduk dedik biryermi arıyorsunuz diye o da evet dedi, aradığı yeri tarif ettik ve gönderdik.

Nihayetinde Aşırlar barajına varıyoruz, yaz dönemi gibi olmasada çok sessiz ve sakin bir ortam vardı, birde leylek vardı,
ona yaklaşmaya çalıştım ama 50 mt. gelince havalandı kaçtı)) burada biraz oyalandıktan sonra diğer baraja doğru geri dönüş yaptık.
Dedim oyle kuru kuru olmaz patikadan topraktan iniş yapacağız)) baktım ki herkes mtb ci olmuş patikadan jet gibi iniyor,
hele Meltemi hiç söylemiyorum bile artık ona mtb ci diyebiliriz hak etti doğrusu, tebrik ediyoruz ve devamını beklıyoruz.

Geriye 20 km. yolumuz kaldı aramızda kulakları çekilmelik kahvaltısız arkadaşlar var ama yemek yerine de çok var,
çok varı geçtim bir dünya rampa var))) tabi ben söylermiyim, şu tepe, bu tepe, şu cami, şu ev, 50 mt., 100 mt.
derken çık babam çık herkes tel tel dökülmeye başladı))) nihayetinde ambarcı köyüne varıyoruz,

Varıyoruz ama oyle kalabalık bir insan toplulugu varki acaba cemiyetmi düğünmü anlatamam böyle kalabalık
hiç bir yerde görmedim tahmini olarak söylüyorum 1000 kişiden fazlaydı, sorduk oranın esnaflarından birisi vefat etmiş onun cenazesiymiş,
ALLAH rahmet eylesin seveni çokmuş, bizde kenardan yavaş yavaş kalabalıgın içerisinden
 artık güvercinlik barajına gitme vaktimiz geldiğinden hemen yola koyuluyoruz, 2 iniş 2 de dik çıkış rampası var,
buralarda muhteşem manzaralar eşliğinde 60-70 km. hızları görüyoruz,

tadından yenmez inişler ve çıkışlar eşliğinde olağan üstü görüntüsüyle güvercinlik barajına varıyoruz.
 Buranın görüntüsüne mest oluyoruz ve bir dahaki tur için burada mangal yapmak için gelmeye karar veriyoruz,
artık zaman daraldı geri dönüş vakti geldi, Hendekten kerim abimiz bizi arıyor ve kazım paşada volkan ile birlikte bizi beklediği söylüyor,
bizde kazımpaşaya geliyoruz ve buluşuyoruz hep birlikte kazasız belasız turumuzu tamamlıyoruz. Bir dahaki turlarda görüşmek dileğiyle.