Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Doğançay Şelalesi 20 Aralık 2015 Bisiklet Turu

20 Aralık 2015 Pazar günü Müdürlüğümüz ve Sakarya Bisiklet ve Doğa Sporları Derneği ile ortaklaşa gerçekleştirdiğimiz etkinlik kapsamındaplanladığımız turumuza buluşma noktamız olan Kentpraktan başlayarak
32 km. mesafede bulunan bol yokuşlu muhteşem manzaralı Doğançay Şelalesi turumuzu gerçekleştirdik.
10 kişi olarak düştüğümüz yolculukta 11 km ilerledikten sonra Ahmediye Köyünün zirvesinde yer alan tüm heybetiyle yukarı sessizce yatan
ALLAH dostu Karıncalı Dede Türbesini ziyaret ediyoruz.

Ruhuna ve tüm ölmüşlerimizin de ruhlarına dua ettikten sonra yolculuğumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz.20 Km.
İlerledikten sonra Doğançay köyüne varıyoruz, buranın girişinde doğal kaynak suyundan mataralarımızı dolduruyoruz ve
köyün merkezinde bulunan markete giderek şelalede yapmayı planladığımız mangal için alışveriş yapıyoruz.

Aldığımız gıda malzemelerini bölüşerek çantalarımıza koyuyoruz. Düz yol bitti, artık tırmanma zamanı başladı,
aralıksız olarak 8 km. boyunca hiç durmadan tırmanıyoruz, yol bol virajlı olduğundan dön dön başımız dönüyor.

Yaklaşık olarak 2 km tırmandıktan sonra Batuhan arkadaşımızın bisikletinin vites attırıcı kulağı kırılıyor,
bir anda bütün moraller sıfır oluyor, zamanda çok hızlı akıp gidiyor,
ne yapalım ne edelim derken söküyoruz tamir yolunu deniyoruz,
çok uğraşmamıza rağmen parça değişimi gerektiğinden tamir edemiyoruz.

Ne yapalım ne edelim derken aşağıdan kasalı bir kamyonet geliyor,
 kamyoneti hemen durduruyoruz ve şelalenin yol ayrımına kadar götürürmüsün diyerek rica ediyoruz,
sağolsun bizi kırmıyor ve bisikleti o haliyle kamyonetin kasasına atıyoruz ve Batuhan arkadaşımızı önden yolcu ediyoruz.
Bisikleti sürülmeyecek halde olsa bile şelale turunu yapmayı çok istiyordu, kamyonetin gelmesi gerçekten bir mucizeydi,
bizde hemen arkasından kalan 6 km.lik rampayı muhteşem manzarlar eşliğinde bisikletlerimizle tırmanıyoruz ve yol ayrımına geliyoruz.
Batuhanda bizi orada bekliyor))) Geriye kalan 2 km.lik toprak ve çamurlu yolda inişe geçiyoruz.

Bisikletlerimizi uygun bir yere kitleyerek dağcılar misali 300 mt.lik dik toprak patikadan aşağıya şelaleye doğru iniyoruz.
Daha aşağıya inmeden muhteşem gürültüsü 500 mt.den duyuluyor.
Aşağıya iner inmez hemen çalı çırpı topluyoruz ve ateşimizi yakıyoruz, bir yandan da mangal hazırlıklarını yapıyoruz,
yüzsekmi yüzmesekmi diye birbirimizle dalga geçiyoruz.

Neyseki bu soğukta öyle bir delilik yapmıyoruz))) Ateşimiz yandı mangallar pişti, bir yandan da demlikte çay yapıyoruz ve karnımızı doyuruyoruz.
Karnımızı doyurduktan sonra 300 mt. inmiştik her inişin bir çıkışı olur demişler, yukarı çıkıyoruz ama herkesten duman çıkıyor)) çok sıcakadık ve terledik.
Resmen yediklerimizi yaktık, artık işin en güzel yanı en zevkli yeri olan 8 km.lik iniş için yol ayrımına geliyoruz.

Malumunuz Batuhanın bisikletinde zincir yok, zincirsiz 8 km.rampayı hep birlikte 15 dakikada iniyoruz,
Kubilayda bu anı video kamera ile kayda alarak ölümsüzleştiriyor. Turumuzu aksilik olsa da tam tur olarak tamamlıyoruz.
Çok eğlenceli ve zevkli bir tur oldu. He rşey için emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle